دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

پیرغلام هفتادساله کردستانی از ارادتش به امام حسین (ع) می‌گوید

پیرغلام هفتادساله کردستانی از ارادتش به امام حسین (ع) می‌گوید
منصور عباسی پیرغلام هفتادساله کردستانی می‌گوید: از کودکی پای منبر و مجالس مذهبی بودم و این عشق با روح و جانم آمیخته شده است.
کد خبر : 928488

منصور عباسی، پیرغلام ۷۰ ساله کردستانی در گفت وگو با خبرنگار  گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره سابقه ارادتش به خاندان پیامبر اکرم (ص) گفت: به طور رسمی ۵۰ سال می‌شود که در امور خیریه و هیئت‌های مذهبی و روضه امام حسین (ع) هستم و ۲۴ سال است که ریاست شورای هیئات مذهبی شهرستان بیجار را بر عهده دارم.

وی در ادامه افزود: از بچگی افتخار مداحی، شعرخوانی، چای ریختن و خدمت به عزاداران را حد توان انجام داده‌ام و اگر خدا قبول کند خودم را خادم‌الحسین (ع) می‌دانم.

عباسی درباره کار شورای هیئات مذهبی گفت: با سرکشی به هیئت‌های مذهبی شهر و روستا‌ها از وضع هیئت‌ها، مداحان و ذاکران آگاه می‌شویم و اگر مشکلی داشته باشند آن را با همفکری و هم‌افزایی دوستان به نتیجه مطلوب می‌رسانیم.

این پیرغلام امام حسین (ع) در خصوص جایگاه پیرغلامان در استان کردستان تصریح کرد: پیرغلامان از جایگاه ویژه‌ای نزد مردم و به‌خصوص جوانان برخوردارند و بر این اساس مجالس امام حسین (ع) ابتدا با نوای پیش‌کسوتان هیئت شروع می‌شود و سپس جوان‌تر‌ها با اجازه بزرگ‌تر‌های مجلس در این دستگاه به عرض ارادت به امام حسین (ع) می‌پردازند.

 وی افزود: ما در دهه اول محرم چهار نوبت دسته داریم. یکی شب هفتم که منتسب به علمدار کربلاست که در هر ۱۶ مسجد و ۱۸ تکیه مذهبی بیجار با تشکیل دسته‌های عزاداری پشت سر هم شهر را نیم دور می‌زنند و عزاداری می‌کنند. در شب هشتم تجمع عاشوراییان را داریم و شب تاسوعا و شب عاشورا با تدارک مراسم خاصی هر یک از هیئات مذهبی به سبک و سیاق محله خود دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی را در سطح شهر به راه می‌اندازند. در روز عاشورا نیز از ابتدای روز تا شام غریبان در مساجد و خیابان‌های استان برنامه‌های مخصوص این روز را داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته