دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:  

سفر زائران ایرانی برای حضور در مراسم اربعین به صورت روان ادامه دارد 

سفر زائران ایرانی برای حضور در مراسم اربعین به صورت روان ادامه دارد 
حجت الاسلام و المسلمین نواب در دیدار با مسئول موسسه فرهنگی شهید محراب در نجف تصریح کرد: سفر زائران ایرانی برای حضور در کنگره عظیم اربعین به صورت روان ادامه دارد. 
کد خبر : 928426

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه سفر به عراق امروز یکشنبه(۲۸ مرداد) با حضور در محل موسسه فرهنگی شهید حکیم در نجف اشرف با حجت الاسلام و المسلمین سيد حیدر حكيم  رئیس این موسسه دیدار و گفتگو کردند.   

حجت الاسلام والمسلمين نواب و رئیس سازمان حج و زیارت به همراه جمعی از معاونین و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و این سازمان همچنین با حضور در مرقد آیت اللّه شهید سید محمد باقر حکیم با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهید محراب ادای احترام کردند. 

برپایه این گزارش، دراین دیدار حجت الاسلام والمسلمین نواب شرایط برگزاری مراسم و فعالیت های صورت گرفته برای موسم اربعین امسال را موثر و خوب توصیف کرد. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه با فعال شدن مواکب عراقی و ایرانی همه تلاش کرده اند تا خدمات بهتری در حوزه های مختلف بویژه اسکان و تغذیه ارائه دهند، اظهار داشت: سفر زائران ایرانی در اربعین امسال تاکنون خوب ارزیابی می شود و به صورت روان ادامه دارد و حجم ترددها در شب نشان می دهد که زائران توجه دارند گرما زده نشوند. 

حجت الاسلام والمسلمين سيد حیدر حكيم  نیز با اشاره به اینکه بیشترین زائران خارجی موسم اربعین را زائران ایرانی تشکیل می دهند، به حجاب بانوان زائر با وجود شدت گرما در موسم اربعین امسال اشاره کرد و گفت: رفتار و برخوردهای زائران نشان می دهد که به عشق امام حسین و زیارت پا در این مسیر گذاشته اند و بر رعایت مسایل شرعی نیز توجه و دقت دارند. 

وی افزود: این موسسه  و مواکبی که در اطراف آن فعال هستند در تلاش اند به نحوی امور را هدایت و مدیریت کنند تا نیازهای اولیه زائران تامین شود و بتوانند به عبادت و زیارت خود بپردازند. 

دراین دیدار، طرفین بر لزوم یافتن راهکارهای مناسب و شناسایی نقاط ازدحام و نیازهای زائران تاکید و خاطرنشان کردند که مشکلات این مسیر باید هر ساله شناسایی و بر طرف شود تا خدمات مناسب تر و بهتری به مشتاقان حضور در این مراسم عظیم که به تعداد آنها افزوده می شود، ارائه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته