دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1403 - 18:53

نتانیاهو: وارد مذاکرات بی‌نهایت پیچیده‌ای شده‌ایم/ فشارها باید علیه حماس باشد

نتانیاهو: وارد مذاکرات بی‌نهایت پیچیده‌ای شده‌ایم  فشارها باید علیه حماس باشد
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه مذاکرات مربوط به آتش‌بس در غزه، مذاکرات بسیار پیچیده‌ای است، گفت که اعمال فشارها باید متوجه حماس باشد.
کد خبر : 928412

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه الجزیره، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز گفت که این رژیم آماده مقابله با هرگونه تهدیدی خواه دفاعی یا هجومی است.

وی گفت که فشار نظامی و سیاسی قوی تنها راه آزادی اسراست و فشار در مذاکرات باید نه متوجه رژیم اسرائیل بلکه متوجه حماس و یحیی السنوار باشد.

نتانیاهو همچنین مدعی شد: ما مذاکرات [امتیاز]بگیر و [امتیاز]بده را مدیریت می‌کنیم نه اینکه تنها امتیازدهی در کار باشد. اصولی که وضع کرده‌ایم برای امنیت اسرائیل ضروری است.

نخست وزیر این رژیم بی اعتنا به ارتکاب بزرگترین جنایات تاریخ در غزه و محکومیت از سوی مجامع بین‌المللی و نهاد‌های حقوق بشری، ادعا کرد: مذاکره برای آزادی اسرا یک اصل اخلاقی و ملی است و ما وارد مذاکرات بی‌نهایت پیچیده‌ای شده‌ایم و طرف مقابل یک سازمان تروریستی قاتل است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که بار‌ها با کارشکنی در دستیابی به توافق مانع آتش‌بس در غزه شده است، ادعا کرد: حماس تا این لحظه به مخالفت بر پیشنهادات پافشاری می‌کند و حتی از فرستادن نماینده به مذاکرات دوحه خودداری کرد و لذا باید فشار‌ها متوجه حماس باشد.

اظهارات نتانیاهو در حالی است که کشور‌های قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجی‌های مذاکرات آتش بس روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک، پایان این مذاکرات را در پایتخت قطر اعلام کردند.

در بیانیه مشترک کشور‌های قطر، مصر و آمریکا آمده است که مقامات بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافق برای آتش بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفتگو‌های فشرده‌ای شرکت کردند و این گفتگو‌ها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد؛ بنابراین گزارش، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

مخالفت نتانیاهو با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته