دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1403 - 15:54

اجرای طرح غربالگری بهداشت دهان و دندان در دانشگاه آزاد رشت

اجرای طرح غربالگری بهداشت دهان و دندان در دانشگاه آزاد رشت
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان از اجرای طرح غربالگری بهداشت دهان و دندان در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 928391

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، طرح معاینات دندانپزشکی، غربالگری و شناسایی پوسیدگی دندان و بیماری‌های دهان و دندان کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور ۲۰۰ کارمند و اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی اجرا شد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با بیان اینکه بهداشت دهان و دندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: عدم توجه به بهداشت دهان و دندان و عدم مراجعه به موقع به دندانپزشک، علاوه بر بروز درد دندان و از دست دادن دندان‌ها، بار اقتصادی زیادی را نیز بر خانواده‌ها تحمیل خواهد کرد.

شادی دهقان‌زاده افزود: یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی حفظ و ارتقای سلامت جسمانی و روانی کارکنان بوده و یکی از حوزه‌های مرتبط با سلامت جسمانی در معاونت علوم پزشکی با توجه به هزینه‌های بالای دندانپزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی دهان و دندان است.

وی خاطرنشان کرد: طرح سلامت دهان و دندان موجب ارتقای سلامت، کاهش نیاز به درمان‌های وسیع‌تر، کاهش هزینه‌ها و تشخیص زودهنگام بیماری‌های دهان و دندان می‌شود، همچنین با توجه به اینکه تأثیر متقابل بیماری‌های دهان ودندان بر بیماری‌های قلب و عروق، دیابت دوران بارداری، بیماری‌های مزمن انسدادی ریه و ... نیاز به توجه و پیگیری درمان‌های مورد نیاز دندانپزشکی در مراحل اولیه بیماری با اهمیت است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تأکید کرد: معاونت علوم پزشکی واحد رشت برنامه غربالگری سلامت دهان و دندان کارمندان و اعضای هیئت علمی واحد رشت را با حضور دو دندانپزشک، سه کارشناس و دو یونیت سیار دندانپزشکی اجرا کرد و با توجه به ارتقای سلامتی دهان و دندان در استان گیلان در برنامه‌های آینده این طرح در واحد‌های دیگر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته