دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1403 - 13:10

پرواز پهپاد حزب‌الله بر فراز اقامتگاه نتانیاهو

پرواز پهپاد حزب‌الله بر فراز اقامتگاه نتانیاهو
انتشار خبر پرواز پهپاد تصویربرداری حزب الله بر فراز شهرک قیصریه، محل اقامتگاه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و خانواده اش؛ بار دیگر ضعف و ناکارآمدی سیستم های پدافندی و راداری اسرائیل را در مواجهه با توانمندی های نظامی حزب الله آشکار ساخت.
کد خبر : 928338

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، دو روز پس از رونمایی حزب‌الله از تاسیسات نظامی زیرزمینی خود تحت عنوان «عماد ۴» که با واکنش گسترده رسانه‌های صهیونیستی همراه شد، افشای خبر پرواز پهپاد حزب الله بر فراز یکی از اقامتگاه‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و خانواده‌اش در منطقه قیصریه (بین تل‌آویو و حیفا) توجه همگان را متوجه ضعف و ناکارآمدی سیستم‌های امنیتی و نظامی اسرائیل به ویژه در صورت شروع یک نبرد فراگیر با محور مقاومت کرده است.

بنابر اعلام پایگاه اینترنتی «اسرائیل هیوم»، رادار‌های مستقر بر روی یک کشتی جنگی ارتش اسرائیل در روز‌های اخیر از مشاهده یک پهپاد در ساحل منطقه قیصریه خبر دادند. بر همین اساس اعلام شد که این جسم پرنده، پهپاد تصویربرداری متعلق به حزب الله بوده است که به احتمال فراوان با هدف نزدیک شدن به محل اقامتگاه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تصویربرداری از آن به این منطقه وارد شده است.

همزمان با مشاهده پهپاد مزبور  بر روی رادار‌ها و سیستم‌های پدافند هوایی ارتش اسرائیل، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بلافاصله از پایگاه نیروی هوایی ارتش اسرائیل برخاسته و گشت هوایی در این منطقه را آغاز کردند، اما از مشاهده و رهگیری پهپاد مزبور بازماندند.

ارتش اسرائیل پس از این رخداد و ناکامی جنگنده‌های این رژیم در شناسایی و رهگیری پهپاد مزبور ادعا کرده است که ممکن است آنچه بر روی صفحه رادار‌های ساحل قیصریه مشاهده شده است ناشی از خطای در سیستم هشدار رادار‌ها و یا حرکت دسته‌ای از پرندگان مهاجر و یا حتی عاملی دیگر باشد. با این حال در بیانیه ارتش اسرائیل تاکید شده است که ارتش و نیرو‌های هوایی رژیم صهیونیستی به طور قطع نمی‌توانند سناریوی احتمالی پرواز یک پهپاد بر فراز آسمان اقامتگاه خانوادگی نخست وزیر این رژیم را تکذیب کنند.

همزمان دفتر نتانیاهو با تصدیق اصل این خبر مدعی شد علت این حادثه احتمالا هشدار غلط سیستم راداری ارتش اسرائیل بوده است که همین مسئله بار دیگر ضعف و ناکارآمدی سیستم‌های پدافندی و راداری این رژیم را در مواجهه با اهداف متخاصم مختلف پهپادی و موشکی از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی تا به امروز آشکار می‌کند.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرده است که در زمان این حادثه نتانیاهو و خانواده اش در این منطقه سکونت نداشته‌اند تا مشخص شود ادعای برخی رسانه‌های صهیونیستی در روز‌های گذشته مبنی بر انتقال نخست وزیر اسرائیل و خانواده‌اش به مکانی نامعلوم و امن از ترس واکنش قریب الوقوع ایران و حزب الله به ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و فواد شکر، فرمانده ارشد مقاومت اسلامی لبنان صحت دارد.

نفوذ پهپاد حزب الله به این منطقه مهم امنیتی در عمق سرزمین‌های اشغالی در شرایطی است که از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و مشارکت مقاومت اسلامی لبنان در این نبرد در ۸ اکتبر ۲۰۲۳ پهپاد‌های حزب الله موفق شده‌اند تا از فراز یک نیروگاه برق، فرودگاهی در حیفا، اسکله زیردریایی‌ها در ساحل این بندر، پایگاه‌های جمع آوری اطلاعات و پایگاه‌های نظامی ارتش اسرائیل بر فراز کوه جبل الشیخ در جولان اشغالی اقدام به جمع آوری اطلاعات و تصویربرداری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته