دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مقاومت در برابر ۳۰ ساعته شدن زمان تدریس معلمان مدارس غیر دولتی

مقاومت در برابر ۳۰ ساعته شدن زمان تدریس معلمان مدارس غیر دولتی
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مقاومت در برابر ۳۰ ساعته شدن زمان تدریس معلمان مدارس غیر دولتی، گفت: این مقاومت‌ها در ابتدا طبیعی است؛ اما موسسان مدارس غیردولتی باید در این زمینه همراهی لازم را انجام دهند تا احقاق حقوق معلمان در این مدارس انجام شود.
کد خبر : 928337

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران مناطق آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و شورای نظارت استان با اشاره به اینکه تقریبا اکثر افراد جامعه بخش مهمی از زندگی خود را در درون مدرسه سپری می‌کنند، افزود: چگونگی شکل‌گیری باورها، مهارت‌ها و شخصیت افراد در مجموعه مدرسه و کلاس درس به صورت مستقیم و غیر مستقیم شکل می‌گیرد و لذا این مسائل بسیار باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اعتقاد همگی بر این است که نیروی انسانی، بزرگترین سرمایه اصلی کشور است و از اهمیت بالایی برای حاکمیت برخوردار است، ادامه داد: نیروی انسانی عامل انسان‌سازی، تمدن و جامعه‌سازی است و مهندسی آینده جامعه کشور در داخل مدرسه و کلاس درس شکل می‌گیرد.

محمودزاده آموزش و پرورش را در دو بخش اصلی سخت افزار و نرم افزار تبیین کرد و گفت: متاسفانه ما غالبا درگیر بخش سخت آموزش و پرورش هستیم در صورتی که ماموریت اصلی ما در بخش نرم افزار است و در این بخش است که کیفیت آموزشی و پرورشی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه جایگاه آموزش و پرورش باید به گونه‌ای باشد که بهترین اتفاق‌ها برای فرزندان این سرزمین رقم بخورد، گفت: بسیاری از چالش‌های درون آموزش و پرورش را می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب حل و فصل کرد، اما نیازمند یک همدلی و عزم عمومی هستیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش افزود: بخشی از جریان تربیت در مدارس غیردولتی و به دست موسسان و مدیران با دغدغه و سخت کوشی اتفاق می‌افتد که به دلیل انعطاف پذیری و مشارکت‌های مردمی این مدارس در نظام تعلیم و تربیت کشور می‌تواند بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی وپرورشی را به همراه داشته باشند.

محمود زاده با تاکید بر اینکه شفافیت، مبارزه با فساد و رانت از شعار‌های مهم دولت چهاردهم است، گفت: ما نیز وظیفه داریم در این مسیر حرکت کنیم که سامانه‌ای کردن برنامه‌ها در سازمان نیز در راستای همین هدف است تا بتوانیم جلوی هر گونه رانت بازی را بگیریم.

وی با اشاره به مقاومت در برابر ۳۰ ساعته شدن زمان تدریس معلمان مدارس غیر دولتی، گفت: این مقاومت‌ها در ابتدا طبیعی است، اما موسسان مدارس غیردولتی باید در این زمینه همراهی لازم را انجام دهند تا احقاق حقوق معلمان در این مدارس انجام پذیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جایگاه، دستمزد و بیمه معلم نقش موثری در ایجاد انگیزه آنان در کلاس درس دارد، اظهار کرد: این مسائل ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در کلاس درس را به همراه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته