دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1403 - 12:31

اینترنت اشیا به زودی در فرودگاه‌های کشور راه‌اندازی می‌شود

اینترنت اشیا به زودی در فرودگاه‌های کشور راه‌اندازی می‌شود
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از امضای قرارداد سامانه یکپارچه فروش فرودگاهی (سیف) و راه اندازی اینترنت اشیا در فرودگاه‌های کشور در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر : 928321

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، رضا نخجوانی در مراسم امضا و تبادل تفاهم نامه بین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی و رونمایی از اطلس سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران اظهار داشت: مجموعه اقداماتی که امروز رونمایی شد، حرکت در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و اجرای دستورات اسناد بالادستی و کلان نظام، قانون برنامه هفتم توسعه و قوانین فرودگاهی کشور بوده است.

وی افزود: مطالعات انجام شده در نهایت منتج به تنظیم ۲ سند اطلس سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی یادآور شد: برای سرمایه گذاری در فرودگاه‌ها، سودآوری فرودگاه‌ها در اولویت سرمایه گذاران قرار دارد؛ لذا برای سرمایه گذاری مناسب، بخش خصوصی می‌تواند برنامه‌های اقتصادی خود را با میزان سرمایه و سود حاصل آن تطبیق دهد.

نخجوانی در ادامه بیان‌داشت: این سند می‌تواند بستر و شرایط را برای سرمایه گذاری فراهم کند و از طرفی در راستای مردمی سازی اقتصاد کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در فرودگاه‌های نسل و سه و چهار مردم از راه دور اقدام به خرید خدمات فرودگاهی می‌کنند. اینترنت اشیا به زودی منتج به قرارداد می‌شود، زیرساخت مالی آن با همکاری یک شرکت تابعه بانک سپه مشخص شده و رابطه موجر و مستاجر به رابطه مشارکتی ارتقا می‌یابد و سرانجام در قالب یک اپلیکیشن مورد استفاده عمومی قرار می‌گیرد.

نخجوانی گفت: اسنادی که امروز در قالب تفاهم‌نامه منعقد می‌شود، در مراحل بعدی برای امضای قرارداد مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواپیما فرودگاه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته