دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشجویان علم و صنعت؛ برنده مقام اول جهانی رباتیک و هوش مصنوعی

دانشجویان علم و صنعت؛ برنده مقام اول جهانی رباتیک و هوش مصنوعی
در مسابقات جهانی رباتیک و هوش مصنوعی فیرا ۲۰۲۴، تیم رباتیک دانشگاه علم و صنعت ایران، در بخش دانشجویی لیگ ربات‌های پرنده، موفق به کسب مقام اول ربات‌های سرعتی شد.
کد خبر : 928270

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اعضای تیم رباتیک دانشگاه علم و صنعت که موفق به کسب رتبه اول در این مسابقات جهانی شدند، شامل: علیرضا عباسی، مبینا لشکری، هادی فیروزی، علیرضا میکائیلی و محمدرضا درویش ملا است که همگی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده مهندسی برق دانشگاه هستند. این تیم در دهمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران که آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد نیز به مقام دوم در لیگ ربات پرنده دست پیدا کردند.

گفتنی است، بیست و نهمین دوره رقابت‌های جهانی رباتیک و هوش مصنوعی فیرا، از ۱۴ تا ۱۹ مرداد ۱۴۰۳، با حضور ۱۳۰۰ شرکت کننده و در چهار دسته اصلی رقابت‌های فیرا، در قالب ۱۱ لیگ دانشجویی و ۱۰ لیگ دانش‌آموزی در دو بخش U ۱۴ و U ۱۹ برگزار شد.
 
در این رقابت، ۱۸ کشور آمریکا، آلمان، کره جنوبی، کانادا، ازبکستان، هلند، ترکیه، اروگوئه، روسیه، مالزی، فلیپین، چین، هند، اندونزی، تایوان، کانادا، مکزیک و ایران در شهر سائولوئیس کشور برزیل شرکت داشتند.

 همچنین از جمهوری اسلامی ایران، ۲۴ تیم در مسابقات جهانی رباتیک و هوش مصنوعی فیرا ۲۰۲۴ شرکت داشتند که موفق به کسب ۱۷ مقام (۹ مقام قهرمانی، ۷ مقام نایب قهرمانی و یک مقام سومی) این رقابت‌ها شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته