دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صدور حکم قطعی محکوم پرونده جعل و کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی

صدور حکم قطعی محکوم پرونده جعل و کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور حکم قطعی محکوم پرونده جعل و کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی از بیت‌المال خبر داد.
کد خبر : 928239

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی اعلام کرد: فردی با عنوان یک شرکت پیمانکاری با جعل مدارک و گواهی‌های فعالیت اقدام به اخذ رتبه و درجه عالی مبادرت به انعقاد قراردادهای متعدد پیمانکاری با نهادها و ارگان‌های دولتی در سطح کشور می‌کرد. این فرد در یک مورد در سال ۹۵ قراردادی با سازمان جهاد کشاورزی وقت در پروژه اراضی کرم آباد و در موارد دیگر با شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان غربی منعقد کرده بود.

وی گفت: شرکت مورد تأسیس این فرد با سوء‌استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی، ارائه اسناد مجعول و صورت وضعیت‌های خلاف واقع، تبانی و زد و بند با چند تن از کارشناسان و پرداخت رشوه اقدام به تنظیم این قراردادها کرده بود.

وی افزود: از دیگر اتهامات این فرد خیانت در امانت از طریق خارج کردن لوله‌ها و اتصالات و لوازم جانبی که سازمان جهاد کشاورزی برای استفاده در پروژه خریداری کرده بود بدون اطلاع و هماهنگی از محیط کارگاهی است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: با اطلاع دستگاه قضائی استان از این سو جریان پرونده تعقیب کیفری برای کلیه عوامل دخیل از جمله پیمانکار، کارشناسان و مسئولان وقت تشکیل و با اقدامات قضائی فوق العاده مدیریت دادگستری استان و مساعدت‌های ریاست قوه قضائیه و اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری از تضییع بالغ بر ۲,۰۰۰ میلیارد تومان بیت‌المال جلوگیری و در خصوص پرونده کیفری نیز پس از انجام تحقیقات مقدماتی لازم و بازداشت کلیه عوامل دخیل در موضوع، پرونده امر پس از طی مراحل رسیدگی، حکم قطعی محکومیت متهم اصلی در دادگاه تجدیدنظر استان صادر شد.

عتباتی گفت: فرد مذکور که جرایمی همچون کلاهبرداری، جعل، خیانت در امانت و استفاده از اوراق مجعول انجام داده بود در مورد این جرایم ارتکابی به حبس، جزای نقدی و جبران خسارات وارده به بیت‌المال محکوم شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته