دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جزئیات دستگیری ۶ متهم افغان تشریح شد؛

آزادی گروگان‌های تاجیک توسط پلیس ایران +فیلم

آزادی گروگان‌های تاجیک توسط پلیس ایران +فیلم
پلیس آگاهی تهران بزرگ، امروز با حضور گروگانگیرهای افغان، گروگان‌های تاجیک و اعضای خانواده‌شان، جزئیات مربوط به این پرونده را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.
کد خبر : 928181

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبر مربوط به دستگیری گروگان‌های بین‌المللی که چند نفر از اتباع تاجیکستان را در ایران زندانی کرده بودند، یکی از اخبار مهم روز‌های اخیر کشور بود. اتفاقی که نشان می‌داد ماجرا‌های مربوط به قاچاق انسان و اخاذی از مهاجران، صرفا مربوط به فیلم‌ها نیست.  

با اعلام پلیس در جریان این گروگانگیری ۶ تبعه از افغانستان به عنوان متهمان دستگیر شدند، افرادی که در زمان آزادسازی گروگان‌ها، در ویلایی که چهار تبعه تاجیکستان زندانی شده بودند، حضور داشتند و وظیفه داشتند که از آنها نگهداری کنند.  

طبق ادعای گروگان‌های تاجیکستانی، آنها با این وعده که می‌توانند بدون دردسر و با صرف هزینه بسیار کم از طریق ایران، ترکیه، قطر (یا امارات) به آمریکا مهاجرت کنند، به صورت قانونی وارد ایران شدند. اما در فرودگاه توسط راننده خودرویی که از قبل منتظر حضور آنها بود، به ویلایی در ملارد رفتند و در آنجا توسط ۱۰-۱۵ مرد مورد هجوم قرار گرفتند و پس از شکنجه‌های فراوان، ۱۰ روز زندانی شدند.  

در روز‌های ابتدایی این اتفاق، گروگانگیر‌ها تصور می‌کردند اتباع تاجیکستان پول نقد همراه خود دارند، اما پس از پنج روز شکنجه و مطمئن شدن از بی‌پولی این اتباع، از خانواده‌هایشان در تاجیکستان درخواست می‌کنند برای آزادسازی هر فرد ۱۵ هزار دلار پول جور کنند، رقمی که جور کردن آن برای خانواده‌های تاجیک کاری نشدنی بود.  

در طول این مدت نیز تاجیک‌ها بار‌ها و بار‌ها به صورت فیزیکی و روانی شکنجه شدند، تا جایی که یکی از آنها گفت امیدی نداشتند که دیگر زنده بمانند و تقریبا اطمینان داشتند که در جریان این اتفاقات کشته خواهند شد. اما پلیس ایران پس از رصد دقیق، با حمله به این ویلا، ۶ نفر از گروگانگیر‌ها را بازداشت کرد و این اتباع تاجیک را به آغوش خانواده‌شان بازگرداند.

در ادامه گزارش آنا از گفت‌وگو با گروگانگیرها، گروگان‌ها و سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ را در ادامه تماشا کنید: 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته