دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1403 - 14:04

ضعف در صنایع تبدیلی کشاورزی استان همدان مشهود است

ضعف در صنایع تبدیلی کشاورزی استان همدان مشهود است
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: ضعف در صنایع تبدیلی کشاورزی این استان مشهود و ورود دانشگاه آزاد اسلامی به این بخش شایسته تحسین است.
کد خبر : 928146

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در بیست و دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان که در سالن کنفرانس شهید سلیمانی این واحد دانشگاهی برگزار شد، گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت رشته‌های اشتغال‌محور پیش بروند و امروز دغدغه اشتغال اولویت اصلی جوانان است.

وی افزود: امروز توجه به رشته‌های مهارتی که دانشجویان بتوانند بعد از دانش‌آموختگی جذب بازار کار شود در اولویت خانواده‌ها قرار دارد و این موضوع می‌تواند سهم بزرگی از اشتغال استان همدان را تحت تأثیر خود قرار دهد.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه در دانشگاه آزاد این انتظار وجود دارد که مدیران به صورت انقلابی عمل کنند، ادامه داد: مدیر انقلابی باید کاربلد بوده و توانایی مقابله با مشکلات را داشته باشد و از سویی سلوک اخلاقی در کار را پیش ببرد.

ضعف در صنایع تبدیلی کشاورزی استان همدان مشهود است

شعبانی موثق با بیان اینکه ۳۰ درصد اقتصاد استان همدان به حوزه کشاوری مرتبط است، تأکید کرد: ضعف در صنایع تبدیلی کشاورزی در استان همدان مشهود بوده و ورود دانشگاه آزاد اسلامی به این بخش در خور تحسین است.

وی، خواستار رفع دغدغه اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان شد و گفت: گره خوردن دانشگاه به زندگی اقتصادی و اجتماعی جامعه یک ضرورت است و باید تلاش کنیم فضا‌های علمی و دانشگاهی از حالت انتزاعی خارج و با واقعیت‌های اجتماعی بیشتر گره بخورد و دنبال شناسایی مسئله و حل آن باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان توضیح داد: امروز رفع مشکل مسکن کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان باید در اولویت باشد و تمامی نهاد و دستگاه‌های اجرایی کمک کنند که این مشکل برطرف شود. 

شعبانی موثقی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم وحدت بین مسئولان بیان کرد: هروقت مجموعه‌ای وحدت داشته باشد، می‌توان انتظار موفقیت در آن مجموعه را داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته