دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس ستاد اربعین بنیاد مستضعفان اعلام کرد:

از توزیع ۳۶ میلیون بطری آب و نوشیدنی تا اعزام ۱۲ هزار محروم زائر اولی

از توزیع ۳۶ میلیون بطری آب و نوشیدنی تا اعزام ۱۲ هزار محروم زائر اولی
رئیس ستاد اربعین بنیاد مستضعفان، برپایی موکب‌های محبان امیرالمومنین (ع) در ۶ نقطه مرزی کشور، تامین ۳۶ میلیون بطری آب و نوشیدنی، اعزام ۱۲ هزار محروم زائر اولی و همچنین پوشش کامل بیمه‌ای زائران و خادمان در مواکب بنیاد مستضعفان را از جمله اقدامات این بنیاد برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی عنوان کرد.
کد خبر : 928113
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی طالبی با تشریح جزئیاتی از خدمات و اقدامات مصوب شده در ستاد اربعین بنیاد مستضعفان برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین حسینی که یادگاری ارزشمند از قیام خونین حضرت سیدالشهدا (ع) است، وجدان‌های بیدار ابناء بشر را با هر دین و مذهبی کنار هم قرار داده و این دلبستگی به سالار شهیدان در کارکنان و کارگران بنیاد مستضعفان نیز برای خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله (ع) در مواکب ششگانه مستقر در مرزها تبلور یافته است. 
 
رئیس ستاد اربعین بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در ۶ مرز خسروی، ایلام، ریمدان، شلمچه، چذابه و تمرچین، مواکب خود را در قالب موکب محبان امیرالمومنین (ع) مستقر کرده است گفت: در این موکب‌ها انواع خدمات از قبیل خدمات بهداشتی و حمام، خدمات درمانی و پزشکی، اسکان، پذیرایی، کفاشی، خیاطی، … و همچنین خدمات فرهنگی به زائران از تاریخ ۱۹ مرداد تا ۶ شهریور ارائه می‌شود.
 
وی با اشاره به سایر تمهیدات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای خدمت به زوار اربعین گفت: با توجه به گرمای هوا و نیاز بیش از پیش زائران به آب و نوشیدنی، تامین ۳۶ میلیون بطری آب و انواع نوشیدنی‌ها در مرزها توسط بنیاد مستضعفان انجام می‌شود که این محموله‌ها هم در مواکب بنیاد و هم در سایر مواکب مردمی مستقر در مرزهای کشور میان زائران توزیع خواهد شد.
 
طالبی با بیان اینکه خدمت‌رسانی در مواکب شش‌گانه توسط کارکنان داوطلب بنیاد مستضعفان و گروه‌های مردمی و جهادی انجام می‌شود ادامه داد: همچنین با توجه به استقرار ۲ موکب بنیاد مستضعفان در مرزهای ریمدان و شلمچه که ورود و خروج زائران کشورهای دیگر بخصوص زائران پاکستانی و افغانستانی از این مرزها انجام می‌شود، در هماهنگی با جامعه المصطفی العالمیه از ظرفیت طلاب خارجی این مجموعه با هدف ارائه خدمات هرچه مناسب‌تر به زوار خارجی استفاده شده است.
 
رئیس ستاد اربعین بنیاد مستضعفان با اعلام خبر اعزام کامیونت‌های حامل دستگاه خودپرداز سیار به مواکب بنیاد در مرزهای شلمچه، مهران، خسروی، چذابه و تمرچین افزود: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی امسال با در نظر گرفتن پوشش کامل خدمات بیمه‌ای، خادمین، زوار، اقلام سرمایه‌ای و ... را در مواکب شش‌گانه خود تحت پوشش چتر بیمه‌ای قرار داده است.
 
طالبی در پایان با اعلام خبر اعزام ۱۲ هزار زائر محروم زیارت اولی به عتبات عالیات خاطرنشان کرد: با هماهنگی بنیاد علوی این زائران از بین اشخاص محروم دهک‌های ۱ تا ۴ و با اولویت ۳۲۰ منطقه هدف آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان شناسایی شده‌اند و با پرداخت کمک هزینه‌ای از سوی بنیاد، به سفر زیارتی عتبات عالیات و شرکت در اجتماع عظیم پیاده روی اربعین در اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته