دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1403 - 01:48
مهم‌ترین اتفاقات هفته اول لیگ برتر

درگیری زشت در اراک، غیبت عجیب یحیی، نجات استقلال با VAR و ظهور قطب جدید هواداران فوتبال

درگیری زشت در اراک، غیبت عجیب یحیی، نجات استقلال با VAR و ظهور قطب جدید هواداران فوتبال
هفته اول مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با حوادثی جالب به پایان رسید.
کد خبر : 927991

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفته اول لیگ برتر حواشی مهمی داشت و نشان داد در بیست و چهارمین دوره مسابقات هم می‌توان مترصد اتفاقات غیرمترقبه بود.

پرسپولیس - ذوب‌آهن

سرخپوشان پایتخت تنها اسم میزبان را یدک کشیدند. پایتخت ورزشگاهی نداشت تا در اختیار مدافع عنوان قهرمانی بگذارد و شاگردان گاریدو به اراک تبعید شدند تا در ورزشگاه امام خمینی (ره) بازی کنند. تردیدی نیست که پرسپولیس در خارج از تهران هم غریبه نیست و تماشاچی‌های زیادی از این تیم حمایت می‌کنند بنابراین در اراک سکو‌های ورزشگاه در اختیار پرسپولیس بود. ثانیه ۴۲ شوک ذوب‌آهن به تیم گاریدو باعث پیش افتادن گاندو‌ها شد و در وقت‌های تلف شده بازی مساوی شد. در نهایت سهم هر تیم یک امتیاز بود، عذرخواهی جدی گاریدو از هواداران تیمش این باور را داد که ذوب‌آهن برنده شده است. نکته منفی بازی آرام دو تیم درگیری لیدر‌های اراکی و تهرانی پرسپولیس سر فحاشی لیدر‌های تهرانی به توپ جمع‌کن‌های ورزشگاه به خاطر تأخیر در رساندن توپ بود که نقطه تاریک دیگری در فوتبال ایران بود.  

از درگیری لیدرهای اراکی و تهرانی پرسپولیس نت نقش بزرگ VAR در برتری استقلال

ملوان - گل‌گهر سیرجان

مهدی تارتار که این فصل سرمربی گل‌گهر است در نخستین بازی به انزلی بازگشت و مقابل تیم فصل گذشته‌اش ایستاد. او بازنده شد و نتوانست از سد تیم سابق خود با هدایت مازیار زارع بگذرد. امید نورافکن در نخستین تجربه بازیکن سرباز خود زننده تنها گل ملوان از روی نقطه پنالتی بود. مهم‌ترین مسئله چمن افتضاح و خراب ورزشگاه سیروس قایقران انزلی بود که به شدت از کیفیت بازی کاست.

از درگیری لیدرهای اراکی و تهرانی پرسپولیس نت نقش بزرگ VAR در برتری استقلال

استقلال خوزستان - آلومینیوم اراک

دیداری که در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار شد اصلاً چنگی به دل نزد. دو تیم به همدیگر کاری نداشتند و بیشتر به دنبال آن بودند تا بازنده نشوند.

سپاهان - چادرملو اردکان

زردپوشان نصف جهان در ورزشگاه نقش جهان که کیفیت چمن بسیار ضعیفی دارد در حالی برنده شدند که نیاز به سیستم VAR در این بازی خیلی حس شد. در نیمه اول گل سپاهان آفساید اعلام شد که برخی معتقد به سالم بودن آن بودند. در نیمه دوم هم پنالتی عجیبی برای سپاهان گرفته شد. فیلم صحنه پنالتی نشان می‌داد پنالتی مشکوکی اعلام شده است. هواداران سپاهان نیز به شدت علیه مدیریت شعار دادند.  

مس رفسنجان - تراکتور

دراگان اسکوچیچ برای سایر رقبا خط و نشان کشید ولی به یاد داشته باشیم تراکتور برابر تیمی برنده شد که به خاطر مشکل نقل و انتقالاتی نتوانسته بود قرارداد بازیکنان جدید خود را ثبت کند و محرم نویدکیا حق داشت در کنفرانس خبری بعد از بازی شاکی باشد چون ناراحتی وی باعث بروز شایعه استعفای وی را تقویت کرد.حضور یک جیمی جامپ در جریان بازی و در آغوش گرفتن او توسط بیرانوند هم از نکات جالب این مسابقه بود.  

از درگیری لیدرهای اراکی و تهرانی پرسپولیس نت نقش بزرگ VAR در برتری استقلال

هوادار - خیبر خرم‌آباد

تیم سید مهدی رحمتی باخت ولی او به حق اعتراض خود را به ورزشگاه شهدای شهر قدس مطرح کرد. کیفیت چمن این ورزشگاه با پاس قوامین فرق چندانی نداشت. رضا مهاجری امیدوار شد، چون خیبر در اولین تجربه لیگ برتر آن هم در خانه حریف به کل امتیازات رسید. نکته قابل توجه حضور پرشور تماشاگران لرتبار در این مسابقه بود و مهاجری مدعی بود که قطب جدید تماشاگران فوتبال در فوتبال ایران ظهور کرده است.درو واقع خیبر با حضور هوادارانش میزبان بود نه میهمان.

از درگیری لیدرهای اراکی و تهرانی پرسپولیس نت نقش بزرگ VAR در برتری استقلال

 

شمس آذر - استقلال

باد شدیدی که در ورزشگاه می‌وزید روی کیفیت فنی بازی تأثیر گذاشت و مهم‌ترین نکته بازی سیستم VAR بود. در اواخر بازی این تکنولوژی باعث شد تا شمس آذر صاحب پنالتی شود و بازی را به تساوی بکشاند. در وقت‌های تلف شده هم کمک داور گل برتری استقلال را آفساید دانست، اما VAR نقش آفرینی دیگری کرد و گل مردود شده را سالم دانست تا استقلال دست پر به تهران بازگردد.  

نساجی مازندران - فولاد خوزستان

دیداری که زیر باران برگزار شد یک غایب ویژه روی نیمکت فولاد داشت. در حالی که هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل فولاد گفته بود گل‌محمدی از هفته اول روی نیمکت تیمش می‌نشیند، اما سرمربی فولاد به گفته مسئولان این باشگاه حتی در ورزشگاه هم حضور نداشت و حمید مطهری تیم را از لب خط هدایت می‌کرد تا فولاد بدون سرمربی یک برد خارج از خانه را تجربه کند.

از درگیری لیدرهای اراکی و تهرانی پرسپولیس نت نقش بزرگ VAR در برتری استقلال

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته