دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۱۰ هزار کودک از «شهر کودکان حسینی» استقبال کردند / فضایی ویژه عزاداری کودکان برای سیدالشهدا

۱۰ هزار کودک از «شهر کودکان حسینی» استقبال کردند   فضایی ویژه عزاداری کودکان برای سیدالشهدا
«شهر کودکان حسینی» در دومین رویداد آیینی محرم شهر به استقبال کودکان رفت و با برنامه‌های آیینی فرهنگی میزبان آنان بود.
کد خبر : 927919

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «شهر کودکان حسینی» یکی از غرفه‌های دومین رویداد آیینی «محرم شهر» در میدان آزادی بود که به ارائه خدمات متنوع همراه با بازی و سرگرمی به کودکان و نوجوانان دختر و پسر می‌پرداخت.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران  ضمن تشریح برنامه‌های این غرفه گفت: همانطور که می‌دانید امسال دومین سال برگزاری محرم شهر است و احساس کردیم، در سال دوم برگزاری نیاز به خلاقیت و نوآوری جدیدی در اجرای برنامه‌های این رویداد آیینی داریم. وجه تمایز و ابتکار جدید محرم شهرِ امسال در کنار ساخت کشتی سفینه النجاه، انگشتر امام حسین علیه السلام و مشک حضرت عباس علیه‌السلام، راه‌اندازی شهر کودکان حسینی بود. در برپایی این غرفه، ۹۰ نفر از مربیان مختلف که حوزه تخصصی فعالیت‌شان کار با کودکان است دعوت شدند و اتفاقات جذاب و بسیار خوبی را در این حسینیه رقم زدند.

مصطفی زیبایی‌نژاد ادامه داد: بخش اصلی این حسینیه، برپایی یک خیمه عاشورایی در ضلع شمال شرقی میدان آزادی بین کشتی «سفینه النجاه» و استیج بود که اطراف آن با نخل‌های طبیعی تزیین شده و کودکان هر شب می‌توانستند از ساعت ۲۰ الی ۲۲ فعالیت‌های مختلفی را دنبال می‌کنند. از جمله فعالیت‌ها می‌توان به هنر اوریگامی، فعالیت‌های تجسمی، کشیدن نقاشی زیرنظر مربیان، اجرای تیاتر، نمایش و سرود اشاره کرد. برای مثال بچه‌ها با کمک مربیان خود یاد می‌گرفتند که چگونه جانماز و مُهر یا عروسک نمدی و کاغذی درست کنند. علاوه براین، در قالب داستان و نقاشی‌های عاشورایی، روایت‌های متعددی از زندگی و شهادت امام حسین علیه السلام به کودکان منتقل شد.

۱۰ هزار کودک از «شهر کودکان حسینی» استقبال کردند / فضایی ویژه عزاداری کودکان برای سیدالشهدا

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری مسابقه استعدادیابی در خیمه کودکان حسینی گفت: علاوه بر اینها، استعدادیابی سرود و مداحی از بین کودکان و نوجوانان را داشتیم. بدین صورت که میکروفون در اختیار بچه قرار می‌گرفت و به اجرای سرود و مداحی می‌پرداختند تا از بین آنها استعداد‌های برتر شناسایی شوند. همچنین در قالب کلاس نمایش خلاق، ساخت یک نمایش عروسکی طی دوره‌ای ۳ روزه به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

زیبایی‌نژاد درباره برپایی موکب کودکان حسینی در جوار شهر کودکان حسینی توضیح داد: موکب کودکان حسینی، فضایی برای برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهدا ویژه کودکان و نوجوانان بود که توسط خودشان اداره می‌شد؛ در داخل این موکب، هر شب جمعی از کودکان و نوجوانان اجرای برنامه داشتند؛ یک دسته عزاداری راه می‌افتاد و همراه با طبل و علم و زنجیرزنی به سوگواری امام حسین می‌پرداختند.

وی با اشاره به استقبال گسترده خانواده‌ها و کودکان از شهر کودکان حسینی گفت: بیش از ۱۰ هزار کودک از این فضا استفاده کردند. در شب‌های پنجشنبه و جمعه گذشته بیشترین استقبال را شاهد بودیم و بیش از هزار کودک به این غرفه مراجعه کردند.

۱۰ هزار کودک از «شهر کودکان حسینی» استقبال کردند / فضایی ویژه عزاداری کودکان برای سیدالشهدا

براساس این گزارش، شب گذشته (پنجشنبه ۲۵ مرداد)، آخرین شب برگزاری دومین رویداد آیینی محرم شهر در میدان آزادی بود که اختصاص به اجتماع بزرگ اربعینی‌ها و بدرقه زوار کربلای معلی داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته