دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1403 - 10:05

حقوق بشر هدفی عالی و انسانی برای حفظ حرمت انسان دارد

حقوق بشر هدفی عالی و انسانی برای حفظ حرمت انسان دارد
یک استاد دانشگاه تأکید کرد که حقوق بشر هدفی عالی و انسانی را برای حفظ حرمت انسان و کرامت او به دنبال دارد.
کد خبر : 927918

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کارگاه آموزشی تخصصی با عنوان «شناخت حقوق بشر اسلامی و کرامت ذاتی انسان» با حضور ساجده اکبرپور و دانشجویان رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در سالن علامه طباطبایی به همت کانون فرهنگی دانشجویی رسانه حقوق این واحد دانشگاهی برگزار شد.

استاد دانشگاه با بیان اینکه حقوق بشر هدفی عالی و انسانی را برای حفظ حرمت انسان و کرامت او به دنبال دارد، گفت: کرامت انسانی مفهومی ارزشی و الهی بوده و در اسلام، حقوق بشر هدیه‌ای الهی از جانب خداوند است و انسان از آن جهت که مخلوق پروردگار است حق دارد.

اکبرپور افزود: تکلیف انسان‌ها در برابر این عطیه الهی، رعایت حق‌الله و حق‌الناس است، با توجه به اینکه ۱۵ قرن قبل، اسلام حقوقی را برای بشر برشمرد، کارشناسان کشور‌های اسلامی بر آن شدند که با کمک کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی، سند اعلامیه قاهره راجع به حقوق بشر در اسلام را در سال ۱۳۶۹ هجری (۱۹۹۰ میلادی) به تصویب برسانند.

وی با اشاره به اینکه این اعلامیه ۲۵ ماده دارد، اضافه کرد: از منظر اعلامیه قاهره انسان‌ها با یکدیگر برابرند و ابناء بشر یک خانواده را تشکیل می‌دهند که اعضای آن با اطاعت از خداوند باهم متحد می‌شوند.

این استاد دانشگاه متذکر شد: از نظر اعلامیه قاهره انسان‌ها در کرامت و تعهدات و مسئولیت‌ها باهم برابرند و هیچ‌گونه تبعیضی نسبت به آنان روا نیست، اما با این وجود دین و عقیده صحیح را تضمین‌کننده رشد کرامت انسانی در راه درست می‌داند و بر مبنای شریعت اسلامی بنا نهاده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته