دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«یک شب نورانی» در 6 مسجد برپا می‌شود

ویژه برنامه‌ «بر آستان جانان» از سوی فرهنگ‌سرای امام(ره) به مناسبت ماه مبارک رمضان برای آشنایی بیشتر شهروندان با ویژگی‌ها، آداب و فضیلت ماه نزول قرآن با عنوان «یک شب نورانی» به مدت 6 شب از 23 تا 30 خرداد در مساجد منطقه 1 برگزار می‌شود.
کد خبر : 92778

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای امام(ره)، ویژه برنامه «بر آستان جانان» که در مساجد منطقه 1 اجرا می‌شود، اهداف این ویژه برنامه‌ ایجاد فضای هم‌دلی و مشارکت کانون‌های مساجد، محور قرار دادن قرآن در برنامه‌ها و تشویق و ترغیب به تلاوت و عمل به قرآن، فراهم آوردن زمینه‌های گسترش فضائل اخلاقی در جامعه، احیای ماهیت مساجد و نقش نهادهای مردمی در برنامه‌های فرهنگی، ایجاد شور و نشاط و جاذبه ضیافت ماه نور میان شهروندان، الگوسازی برنامه‌های فراگیر جریان‌ساز، محتوامحور با اثرگذاری بالا بر مخاطب است.


برپایی مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم با حضور قاریان کودک ونوجوان، تقدیر از خانوادهای مدافع حرم، مادران چشم به راه و خانواده شهدا ، تقدیر از ائمه جماعت ، تقدیر از خادمین مساجد، تجلیل از چهره‌های قرآنی، فرهنگی محلات، تقدیر اززوج‌های بیش از 25 سال با یکدیگر زندگی می‌کنند و برگزاری مسابقه فرهنگی از جمله آیتم های ویژه برنامه‌ی «برآستان جانان» است.


همچنین برپایی نمایشگاه کتاب، کارگاه‌های هنری، مشاوره خانواده، بخش کودک و توزیع بروشور «تبیین قرآنی تکریم زندگی» از دیگر برنامه‌های برآستان جانان است که در فضای بیرونی مساجدانجام می‌شود.


ویژه برنامه «برآستان جانان » در 6 مسجدوالفجر (کاشانک، خیابان پور ابتهاج)، مهدیه جوزستان (خیابان باهنر، روبه‌روی خیابان جماران، خیابان رفیعی، امیر المومنین( مینی‌سیتی شهرک محلاتی، فاز3) ، حصار بوعلی(خیابان باهنر،خیابان شهید ناطقیان)، امام صادق (ع)(مینی سیتی ـ بلو.ار اوشان)، جامع نیاوران( خیابان باهنر، ضلع شمای میدان نیاروان ) از سوی فرهنگ‌سرای امام(ره) برگزار می‌شود.


علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت از ساعت 8 تا 10 به مساجد مراجعه کنند.


غرفه تکفیری در فرهنگ‌سرای بندگی


فرهنگ‌سرای امام (ره) نشست بحث و گفتگو (فتنه تکفیر) در ویژه برنامه فرهنگ‌سرای بندگی را 22 خرداد تا 5 تیر ماه برگزار می‌کند.


در این نشست بحث و گفت‌وگو حجت‌الاسلام محمد هادی بلالی به بیان مطالبی پیرامون چگونگی پیدایش جریان‌های تکفیری و عقاید خطرناک آنان و همچنین آسیب‌هایی که از ناحیه آنان به اسلام و مسلمانان وارد می شود می‌پردازد.


وی با ذکر مصادیق و حوادث مختلف به پرسشهای احتمالی شهروندان و مراجعان به غرفه پاسخ می‌دهد.


ویژه‌برنامه «فرهنگ‌‌سرای بندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین (ع) با برپایی غرفه‌های مختلف از 22 خرداد آغاز به کار کرده و تا 5 تیرماه میزبان شهروندان است


علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند از ساعت 7 تا 10 به میدان امام حسین (ع) فرهنگ‌سرای بندگی غرفه تکفیری‌ها مراجعه کنند.



همچنین علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر از آخرین اخبار برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری شهر تهران و فرهنگ‌سرای امام (ره)می‌توانند به نشانی ساب پورتال imam.farhangsara.ir و رسانه خبری www.fhnews.ir مراجعه کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته