دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزارت علوم جایگاه دوم دولت الکترونیک را بین ۱۹ وزارتخانه کسب کرد

وزارت علوم جایگاه دوم دولت الکترونیک را بین ۱۹ وزارتخانه کسب کرد
اداره کل فناوری اطلاعات، هوشمندسازی و امنیت فضای مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دهمین دوره پایش دولت الکترونیکی جایگاه دوم را بین ۱۹ وزارتخانه را کسب کرد.
کد خبر : 927766

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدهادی زاهدی، مدیرکل فناوری اطلاعات، هوشمندسازی و امنیت فضای مجازی وزارت علوم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته طی ۳ سال گذشته در حوزه هوشمندسازی خدمات، گفت: با وجود افزایش تعداد شاخص‌های ارزیابی و نیز سخت‌گیرانه‌تر شدن شیوه ارزیابی دهمین دوره پایش دولت الکترونیکی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری (ستاد وزارتخانه و تمامی سازمان‌های تابعه) موفق شد در بین تمامی وزارتخانه‌ها از رتبه نوزدهم در ارزیابی دوره هشتم (سال ۱۴۰۰)، به رتبه پنجم در ارزیابی دوره نهم (سال ۱۴۰۱) و رتبه دوم در ارزیابی دوره دهم (سال ۱۴۰۲) ارتقاء جایگاه داشته باشد.

زاهدی همچنین از ارتقا ۳۳ پله‌ای رتبه ستاد وزارت علوم از جایگاه چهل و نهم در ارزیابی دوره هشتم (سال ۱۴۰۰)، به رتبه شانزدهم در ارزیابی دوره دهم (سال ۱۴۰۲) خبر داد.


مدیرکل فناوری اطلاعات، هوشمندسازی و امنیت فضای مجازی وزارت علوم با اشاره به اینکه ارزیابی دوره دهم پایش دولت الکترونیکی بر مبنای ارزیابی چهار اولویت سیاستی؛ ۱-دولت کاربرمحور، ۲-دولت شفاف، ۳-دولت یکپارچه و هوشمند ۴-دولت مشارکتی و در ۳۹ شاخص اصلی انجام گرفته است، گفت: الکترونیکی کردن خدمات، اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و میزان هوشمندسازی خدمات، از اولویت‌های ارزیابی این دوره بوده است.

وزارت  علوم جایگاه دوم دولت الکترونیکی را کسب کرد

زاهدی همچنین از پیشرفت پروژه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۷۵ دانشگاه و موسسه آموزشی، پژوهشی و فناوری با بیش از ۵۳۰ سامانه دانشگاهی به این پنجره متصل شده‌اند و بیش از ۶۰ میلیون بار خدمت از طریق این پنجره به هموطنان ارائه شده است.

وزارت  علوم جایگاه دوم دولت الکترونیکی را کسب کرد

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت علوم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته