دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1403 - 17:27

سیاست فرهنگستان زبان و ادب فارسی ارتباط گسترده‌ با دانشگاه‌هاست

سیاست فرهنگستان زبان و ادب فارسی ارتباط گسترده‌ با دانشگاه‌هاست
عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و سردبیر نشریه نامه عنوان کرد: سیاست فرهنگستان در سال‌های اخیر ارتباط گسترده‌تر با دانشگاه‌هاست.
کد خبر : 927757

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدیران گروه‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی ازبخش‌های مختلف فرهنگستان زبان و ادب فارسی بازدید کردند.

عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و سردبیر نشریه نامه در این نشست به شکاف بین نسل‌ها پرداخت و گفت: برخی از دوستان ما که معلم مدارس هستند و با کودکان و نوجوانان سروکار دارند به‌صراحت می‌گویند که زبان آنان با زبان ما متفاوت است و این شکاف زبانی و نسلی شدید است و روزبه‌روز راه مفاهمه بین نسل‌ها باریک‌تر و دشوارتر می‌شود.

محمدرضا ترکی افزود: سیاست فرهنگستان در سال‌های اخیر این بوده که ارتباطاتی گسترده‌تر با دانشگاه‌ها داشته باشد و مشابه جلسه امروز را با دانشگاه‌های دولتی نیز داشته‌ایم، اکنون با دو گلوگاه بسیار مهم در زمینه زبان فارسی مواجه هستیم، نخست رسانه‌ها که امروزه دست‌نایافتنی‌تر و تسلط‌ناپذیرتر شده‌اند و گلوگاه مهم‌تر دانشگاه‌ها هستند.

مدیر گروه ادبیات انقلاب اسلامی فرهنگستان زبان و ادب فارسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند انتشار این مجله و ویژه‌نامه‌های وابسته به آن افزود: نامه فرهنگستان آمادگی دارد پژوهش‌های استادان دانشگاه آزاد اسلامی را که در قالب مقاله تدوین می‌شود و متناسب با سیاست‌ها و شیوه‌نامه مجله به چاپ برساند.

به گزارش آنا؛ در بخشی از این نشست، آمنه بیدگلی، معاون گروه دانشنامه زبان و ادب فارسی، محمد صاحبی، عضو هیئت علمی گروه فرهنگ‌نویسی و عفت امانی، پژوهشگر گروه زبان‌ها و گویش‌های ایرانی به بیان نکاتی درباره روند تدوین و انتشار دانشنامه زبان و ادب فارسی، تدوین و انتشار جلد‌های اول تا سوم فرهنگ جامع فارسی و فعالیت‌های گروه زبان‌ها و گویش‌های ایرانی با شرکت‌کنندگان پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته