دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1403 - 17:17

استادان ادبیات گذشته تکرارپذیر نیستند؛ فروزانفر، همایی و سعید نفیسی دیگر به بار نیامدند

استادان ادبیات گذشته تکرارپذیر نیستند؛ فروزانفر، همایی و سعید نفیسی دیگر به بار نیامدند
عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی تأکید کرد: استادان گذشته یگانه و غیرقابل تکرار بودند، استادانی مانند فروزانفر، همایی، سعید نفیسی و دیگران که تکرارپذیر نیستند.
کد خبر : 927755

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدیران گروه‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی ازبخش‌های مختلف فرهنگستان زبان و ادب فارسی بازدید کردند.

عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این نشست با ابراز امیدواری از فعالیت ثمربخش دفتر ارتباط با فرهنگستان در دانشگاه آزاد اسلامی به نقش معلمان و استادان ادبیات پرداخت و گفت: کار معلمان ادبیات بسیار دشوار است؛ عرصه بسیار گسترده و پهناور است و موضوع مهم‌تر اینکه استادان گذشته یگانه و غیرقابل تکرار بودند، استادانی مانند فروزانفر، همایی، سعید نفیسی و دیگران تکرارپذیر نیستند.

محمود عابدی عنوان کرد: پرورش معلم نیز دشوار و مقامش بسیار مهم است و حاضران می‌دانند که مغول با حمله خود فاجعه بزرگی بر مردم ما به بار آورد و در خراسان کتابخانه‌ها و کتاب‌ها را از میان برد و بسیاری از مراکز فرهنگی و مدارس را ویران کرد و استادان را نیز از بین برد و کتاب‌ها چه بسا برگشتند و مدارس ساخته شدند، اما آن معلم‌ها دیگر به بار نیامدند.

وی متذکر شد: در میان تمام دانش‌های انسانی، ادبیات و فلسفه است که اندیشیدن را برای آدم مهیا می‌کند؛ بنابراین تا زبان فارسی وجود دارد، تا کسی است که زبان را بفهمد زبان فارسی می‌تواند با تمام قابلیت‌هایش باقی بماند.

به گزارش آنا؛ در بخشی از این نشست، آمنه بیدگلی، معاون گروه دانشنامه زبان و ادب فارسی، محمد صاحبی، عضو هیئت علمی گروه فرهنگ‌نویسی و عفت امانی، پژوهشگر گروه زبان‌ها و گویش‌های ایرانی به بیان نکاتی درباره روند تدوین و انتشار دانشنامه زبان و ادب فارسی، تدوین و انتشار جلد‌های اول تا سوم فرهنگ جامع فارسی و فعالیت‌های گروه زبان‌ها و گویش‌های ایرانی با شرکت‌کنندگان پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته