دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1403 - 16:36

سردار سلیمانی: هوش مصنوعی باید در اختیار رسانه قرار گیرد

سردار سلیمانی: هوش مصنوعی باید در اختیار رسانه قرار گیرد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که «امروز در فضای مجازی و هوش مصنوعی جزء فعال‌ترین کشورها هستیم» گفت: هوش مصنوعی باید در اختیار رسانه قرار گیرد و ما هم در این حوزه بسیار غنی هستیم و می‌توانیم به سرعت عقب‌ماندگی در فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی را جبران کنیم.
کد خبر : 927742

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسمی به مناسبت روز خبرنگار در استان فارس، اظهار کرد: هر ملتی ویژگی‌هایی دارد که با آن شناخته می‌شود و برجسته‌ترین ویژگی ایرانیان، فرهنگ و هنر است که شیراز و فارس در این میان به مثابه نگین انگشتری است.

وی فرهنگ و هنر را موضوع راهبردی جامعه دانست و اظهار کرد: ارزش و اهمیت فرهنگ و هنر در میان مردم ایران به‌گونه‌ای است که دشمنانی که این سرزمین را در دوره‌هایی اشغال کردند، در نهایت یا مقابل این فرهنگ تسلیم و خود از حامیان این فرهنگ شدند، یا فرهنگ و هنر ایران سدی در مقابل یورش‌های دشمنان شده است.

سلیمانی با بیان این‌که «فرهنگ و هنر، امروز به رسانه هم رسوخ کرده است»، ادامه داد: ایران در اطلاع‌رسانی جزء اولین‌ها در دنیا بوده است و این موضوع ابداع ایرانی‌هاست. امروز عصر فرهنگ و رسانه است و ما باید از آخرین فناوری‌ها در عرصه فرهنگ و رسانه استفاده کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: امروز در فضای مجازی و هوش مصنوعی جزء فعال‌ترین کشور‌ها هستیم. هوش مصنوعی باید در اختیار رسانه قرار گیرد و ما هم در این حوزه بسیار غنی هستیم و می‌توانیم به سرعت عقب‌ماندگی در فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی را جبران کنیم.

وی با بیان این‌که «تمام تجلیات هوش و فرهنگ ایرانی مربوط به پس از اسلام است»، اظهار کرد: امیدوارم در حوزه هوش مصنوعی و فضای مجازی در حد بهترین‌ها در دنیا باشیم.

سلیمانی با تاکید بر آمادگی حمایت از فعالان عرصه فضای مجازی و هوش مصنوعی، گفت: ایران اسلامی هدفی جز عدالت و آزادی را نشانه نگرفته، اما نظام سلطه با تمام توان با این نظام مقدس مقابله می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین با بیان این‌که «مسجد فقط عبادتگاه نیست»، تصریح کرد: مسجد باید همه توان خود را برای خدمت به مردم آماده کند. مسجد باحضور مردم باید کارکرد‌های متنوع و مختلف ارائه کند. در حال حاضر بیش از ۳۰ هزارمسجد این برنامه را در دستور کار قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته