دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بیمارستان محب کوثر دولتی شد

بیمارستان محب کوثر دولتی شد
بیمارستان محب کوثر به عنوان بیست و یکمین بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران، دولتی شد.
کد خبر : 927715

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی مشکی معاون درمان دانشگاه به همراه جمعی از مدیران معاونت درمان از بیمارستان محب کوثر بازدید کردند.

در ابتدای این رویداد محسن پازوکی رئیس بیمارستان محب کوثر درباره وضعیت بیمارستان گفت: پروانه بیمارستان از تاریخ ۱۴ مرداد از خصوصی به دولتی تغییر کرد و در حال حاضر جز بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی ایران محسوب می‌شود. در پی دولتی شدن بیمارستان، گروه جراحی چشم دانشگاه به علت تخریب و بازسازی بیمارستان رسول اکرم (ص) و طبق توافقی که با ما داشتند به طبقه منفی یک بیمارستان محب کوثر انتقال پیدا کردند.

وی اذعان کرد: از ۱۱ اتاق عمل بیمارستان محب کوثر ۵ اتاق عمل آن به جراحی چشم اختصاص داده شده است. در حال حاضر تعرفه بیماران چشم در بیمارستان محب کوثر با تعرفه دولتی محاسبه می‌شود.

در ادامه مشکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره بیمارستان محب کوثر گفت: پروانه دولتی شدن بیمارستان محب کوثر صادر شد و بیست و یکمین بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی ایران لحاظ می‌شود. همچنین باید مراقب باشیم بیمارستان دچار آسیب نشود و رونق قبل را بیش از پیش حفظ کند و نه تنها از نظر مالی سرباری برای دانشگاه نباشد بلکه بتوان از درآمد آن برای بازسازی دیگر بیمارستان هایمان استفاده کرد.

مشکی به مدیران بیمارستان محب کوثر تاکید کرد: با توجه به بالا رفتن تعداد دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی و همچنین جذب دانشجویان بین الملل در این رشته‌ها نیاز داریم تمامی مراکز درمانی ما به مراکز آموزشی نیز تبدیل شوند. آموزشی شدن مراکز ما شروع شده است؛ بنابراین آموزشی شدن بیمارستان محب کوثر در آینده، مد نظر مدیران این بیمارستان باشد و در ابتدا این سیاستگذاری را ایجاد کنند تا در آینده مجبور به تغییرات کلان نشویم.

وی در ادامه گفت: بیمارستان مکلف است قوانین و مقررات را به طور کامل رعایت کند تا در بازدید‌های نظارتی دچار مشکل نشود. همچنین کارکنان ما در معاونت درمان همکاری‌های لازم را با شما خواهند داشت. بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های مراکز دولتی به شما ابلاغ می‌شود.

مشکی از مدیران بیمارستان محب کوثر خواست: هر گونه اقدام و تغییری در بیمارستان قبل از اجرایی شدن باید به معاونت درمان اطلاع داده شود تا تعاملات لازم صورت پذیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از اختصاص ۲۰ تخت بیمارستان محب کوثر به بخش VIP و بیماران بین الملل IPD خبر داد.

وی گفت: طبق قوانین حداکثر ۱۰ درصد از تخت‌های بیمارستان‌های دولتی با رعایت تمامی قوانین مربوط به آن می‌توانند به صورت VIP مورد بهره برداری قرار گیرند. پیشنهاد می‌کنیم بیمارستان محب کوثر از این ۲۰ تخت خود استفاده کرده و در زمینه توریسم درمانی همچون گذشته فعال باشد.

در انتهای جلسه مشکی از پروژه در حال ساخت بخش آنژیوگرافی بیمارستان دیدن کرد. این بخش در ماه‌های آینده افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته