دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۵ همت خسارت ناشی از بلایای طبیعی به بخش کشاورزی پرداخت شد

۵ همت خسارت ناشی از بلایای طبیعی به بخش کشاورزی پرداخت شد
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: سال گذشته مبلغ پنج همت (هزار میلیارد تومان) خسارات ناشی از خشکسالی، سیل، سرمازدگی و سایر موارد به خسارت دیدگان بخش کشاورزی پرداخت شد و پرونده خسارت سیل اوایل سال جاری در حال ارزیابی است که به‌زودی به سیل‌زدگان پرداخت می‌شود.
کد خبر : 927648

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهادکشاورزی، «علیرضا آل امین» ضمن بیان سوددهی صندوق بیمه کشاورزی پس از ۴۰ سال، گفت: این موفقیت مرهون حمایت وزارت جهادکشاورزی، بانک کشاورزی، گسترش کار جهش تولید به ویژه در دیمزار‌ها و اعتماد کشاورزان و افزایش هماهنگی دستگاه‌های اجرایی است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی، اجرای دقیق برنامه هفتم توسعه را در تداوم سود دهی بیمه کشاورزی بسیار موثر ارزیابی کرد و اظهار داشت: سود دهی بیمه کشاورزی سبب تسریع در پرداخت غرامت در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کشاورزان عضو صندوق، امنیت خاطر بهره‌برداران و افزایش تقاضا برای بیمه می‌شود.

وی با اشاره به تلاش بیمه کشاورزی برای افزایش سرعت و بهره‌وری، تصریح‌کرد: به مناسبت هفته دولت طرح «پیشخوان کشاورزی» در سراسر کشور آغاز خواهد شد تا کشاورزان، دامداران و سایر بهره‌برداران نیاز‌های اداری خود را در همان روستای محل سکونت انجام دهند.

آل امین، خدمت جدید دیگر را «فعال‌سازی امضای دیجیتال کشاورزان» برای افتتاح حساب، اخذ وام عنوان کرد و گفت: این خدمت نیز به مناسبت هفته دولت کلید می‌خورد تا کشاورزان عضو صندوق و سایر فعالان بخش کشاورزی دارای اعتبار امضا دیجیتال باشند و نیاز‌های اعتباری و درخواست‌های آنها در ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌ها به صورت برخط تایید شود.

وی همچنین از مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درخواست کرد تا با تخصیص به موقع اعتبارات، بیمه کشاورزی را در پرداخت فوری خسارات به زیان دیدگان حوادث طبیعی و غیرطبیعی یاری دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته