دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشجویان کدام دانشگاه جهان بیشترین مدال‌های المپیک پاریس را به خانه بردند؟

دانشجویان کدام دانشگاه جهان بیشترین مدال‌های المپیک پاریس را به خانه بردند؟
المپیک ۲۰۲۴ پاریس طی روز‌های گذشته پایان یافت، اما نکته‌ای که توجه جهان را به خود جلب کرد این بود که دانشجویان کدام کشور بیشترین مدال را کسب کردند و دست پر به کشور خود بازگشتند.
کد خبر : 927631

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان دانشگاه استنفورد در صدر جدول ورزشکارانی که در المپیک پاریس ۲۰۲۴ مدال آورده بودند، قرار دارند.

با پایان المپیک تابستانی ۲۰۲۴ در پاریس و در حالی که نگاه‌ها به سمت لس‌آنجلس برای بازی‌های بعدی در چهار سال آینده معطوف شده، دانشگاه‌های ایالات متحده در حال آماده‌سازی ورزشکارانی هستند که به دنبال تکرار یا ارتقای دستاورد‌های خود در صحنه جهانی هستند.

هیچ رؤیایی بهتر از این نیست که یک دانشجوی ورزشکار باشید و عنوان المپیکی را کسب کنید. در بازی‌های اخیر پاریس، برخی از دانشگاه‌ها نسبت به دیگر دانشگاه‌های جهان، ورزشکارانی را پرورش دادند که توانستند این افتخار را به دست آورند.

 استنفورد با درخشش ورزشکارانی مانند کتی لدکی، بار دیگر توانست برتری خود را به اثبات برساند و بیشترین مدال‌های المپیک را به نام خود ثبت کند. این در حالی است که دانشگاه‌های دیگر نیز جایگاه‌های قابل توجهی در این رقابت داشته‌اند.

در این گزارش نگاهی کردیم به اینکه کدام دانشگاه‌ها و کالج‌ها بیشترین مدال‌های المپیک را توسط ورزشکاران خود در المپیک پاریس ۲۰۲۴ به دست آوردند.

                                                      : مدال‌های المپیک بر اساس دانشگاه در المپیک پاریس ۲۰۲۴

دانشگاه

 تعداد مدال هر دانشگاه

دانشگاه استنفورد  

39

دانشگاه تگزاس

16

دانشگاه کالیفرنیا  جنوبی

15

دانشگاه کالیفرنیا لس انجلس و دانشگاه ویرجینیا 

14

دانشگاه هاروارد و دانشگاه کنتاکی و دانشگاه پنسیلوانیا

13

دانشگاه فلوریدا

11

دانشگاه نوتردام

10

دانشگاه آرکانزاس

9

دانشگاه لوییزیانا و دانشگاه میشیگان  

8

دانشگاه جورجیا 

6

دانشگاه ایالتی آریزونا

4

چرا استنفورد تا این حد جلوتر است؟ دلیل آن این است که کتی لدکی، شناگر المپیکی و برنده چهار مدال در بازی‌های ۲۰۲۴ و پرمدال‌ترین ورزشکار زن المپیکی آمریکا در دانشگاه استنفورد تحصیل کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته