دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1403 - 10:18

کنعانی: هتک حرمت مسجد‌الاقصی نشانه اراده اسرائیل در گسترش ناآرامی است

کنعانی: هتک حرمت مسجد‌الاقصی نشانه اراده اسرائیل در گسترش ناآرامی است
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با محکوم کردن هتک حرمت مسجد‌الاقصی گفت: سرکردگان رژیم اسرائیل قصد دارند با جریحه‌دار کردن احساسات دینی جهان اسلام، بر آتشِ جنگ‌افروزی‌های خود بدمند.
کد خبر : 927599

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدام تجاوزکارانه دو وزیر کابینه رژیم جعلی اسرائیل و جمعی از شهرک‌نشینان صهیونیست در ورود هتاکانه به مسجدالاقصی را شدیدا محکوم کرد. 

کنعانی این گونه اقدامات تحریک‌آمیز را مصداق روشن دیگری از اراده صهیونیست‌ها در گسترش تنش و ناآرامی در منطقه دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه این اقدام شرارت‌آمیز را نشان‌دهنده این واقعیت غیرقابل انکار دانست که سرکردگان رژیم اسرائیل قصد دارند با جریحه‌دار ساختن احساسات دینی مردم مسلمان فلسطین و جهان اسلام، بر آتشِ جنگ‌افروزی‌های خود بدمند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خطاب به آمريکا و برخی کشورهای غربی حامی جنایتکاران صهیونیست یادآور شد که اگر در ادعای خود مبنی بر نگرانی از امنیت و ثباتِ منطقه غرب آسیا صادق هستند، هرچه سریع‌تر رژیم جنایتکار صهیونیستی را مهار کنند و به نسل‌کُشی در نوار غزه و ماجراجویی‌های این رژیم یاغی در فلسطین و در سطح منطقه پایان دهند.

به گزارش آنا، روز گذشته، «ایتامار بن گویر» وزیر تندروی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به همراه شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست به  مسجد الاقصی یورش بردند و این مکان مقدس را مورد هتک حرمت قرار دادند.

دولت اردن به عنوان متولی رسمی مسجدالاقصی این اقدام را محکوم کرد و آن را ناقض قانون بین‌المللی دانست و اعلام کرد: ادامه اقدامات یکجانبه رژیم اسرائیل و نقض وضعیت حقوقی شهر قدس نیازمند موضع‌گیری قاطع بین‌المللی و محکوم کردن این اقدامات است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته