دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1403 - 16:06
در دیدار با محمود عباس؛

پوتین: تحولات فلسطین از دید روسیه دور نمی‌ماند + فیلم

پوتین: تحولات فلسطین از دید روسیه دور نمی‌ماند + فیلم
رئیس‌جمهور روسیه در هنگام دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: مسکو فاجعه انسانی در فلسطین را با اندوه و نگرانی دنبال می‌کند.
کد خبر : 927518

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز سه‌شنبه میزبان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است.

پوتین در دیدار بار محمود عباس گفت: روسیه فاجعه انسانی در فلسطین را با اندوه و نگرانی دنبال می‌کند و هر کاری برای حمایت از مردم فلسطین انجام می‌دهد.

وی افزود: با وجود وضعیت مرتبط با عملیات ویژه نظامی در اوکراین، تحولات فلسطین از دید روسیه دور نمی‌ماند.

رئیس تشکیلات خودگردان نیز در این دیدار گفت: تشکیلات خودگردان هرگز با تلاش‌هایی که برای کوچاندن مردم غزه، کرانه باختری و قدس صورت می‌گیرد، موافقت نخواهد کرد. آمریکا تاکنون مانع اتخاذ یک تصمیم قابل اجرا از سوی سازمان ملل در این باره شده است.

پیش از این، پوتین و محمود عباس در اکتبر ۲۰۲۲ در آستانه با یکدیگر دیدار کرده بودند. در این دیدار پوتین تأکید کرده بود که موضع روسیه در قبال فلسطین، موضع سازمان ملل متحد است و تغییری در آن صورت نگرفته است.

محمود عباس تا چهارشنبه در روسیه حضور خواهد داشت و پس از آن، عازم ترکیه می‌شود. قرار است او با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه نیز دیدار و گفتگو کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته