دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نکات پزشکی در مورد حضور بیماران تنفسی در سفر اربعین

نکات پزشکی در مورد حضور بیماران تنفسی در سفر اربعین
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیماران تنفسی با توجه به شرایط و علائم بیماری، پس از مشورت با پزشک معالج برای حضور در پیاده روی اربعین اقدام کنند.
کد خبر : 927458

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهاب الدین سروری گفت: باتوجه به همزمانی ایام راهپیمایی اربعین با فصل گرم سال و ازدحام جمعیت، حضور در این راهپیمایی برای بیماران تنفسی که علائم آنها کنترل نشده، می‌تواند مخاطراتی ایجاد کند.

وی اظهار کرد: در بیماران تنفسی که علائم آنها کنترل شده نیست و علائم شدیدی دارند یا نیازمند به اکسیژن رسانی هستند، با توجه به گرما و آلودگی‌های احتمالی، ریسک عفونت‌های ویروسی بیشتر می‌شود؛ پس این بیماران باید از حضور در این اجتماع پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه حضور بیماران تنفسی که علائم آنها کنترل شده است و تحت درمان قرار دارند، شرکت در پیاده روی اربعین منعی ندارد، با تاکید بر رعایت نکات پیشگیرانه در این افراد، افزود: این بیماران حتما برای شرکت در پیاده روی اسپری تنفسی خودشان را به همراه داشته باشند و با توجه به شیوع بیماری تنفسی مثل کووید، زمانی که در تجمعات و محیط بسته هستند، باید از ماسک استفاده کنند و در صورت تشدید علائم با پزشک مستقر مشورت کنند.

سروری خاطر نشان کرد: این بیماران سعی کنند قبل از شرکت در راهپیمایی‌ها با متخصص ریه برای اطمینان از مناسب بودن علائم تنفسی ارتباط بگیرند تا با خاطر آسوده تری در راهپیمایی شرکت کنند، با توجه به گرمای هوا اطمینان از مصرف میزان مناسب مایعات ضرورت دارد، از همین رو به همه زائرین توصیه می‌شود از مصرف میزان مناسب آب و مایعات اطمینان حاصل کنند تا دچار دهیدارته شدن (کم آبی بدن) نشوند.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌های تنفسی به دنبال کاهش آب بدن، تشدید می‌شوند، گفت: بیماران تنفسی در صورت ابتلا به عفونت تنفسی درمان مناسب را از پزشک مستقر دریافت و در طول راهپیمایی نیز اسپری و دارو‌های تجویزی را مصرف کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تنفس اربعین 1403
ارسال نظر
هلدینگ شایسته