دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1403 - 21:20
ماهینی در گفت‌و‌گو با آنا تشریح کرد؛

جزئیاتی از اعزام کاروان دانشگاهیان دانشگاه آزاد بوشهر به پیاده‌روی اربعین حسینی

جزئیاتی از اعزام کاروان دانشگاهیان دانشگاه آزاد بوشهر به پیاده‌روی اربعین حسینی
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر از اعزام کاروان دانشگاهیان این دانشگاه به پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر : 927342

انسیه ماهینی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا  از اعزام کاروان دانشگاهیان این دانشگاه به پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: در آستانه ایام اربعین حسینی کاروانی از دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر عازم کربلای معلی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۹ نفر از کارکنان، دانشجویان و استادان دانشگاه راهی سفر معنوی پیاده‌روی اربعین شدند، متذکر شد: با مساعدت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر برای تقدیر از زحمات و فعالیت‌های عوامل اجرایی جشنواره مشاعره علوی، به سه نفر از فعالان برگزارکننده این جشنواره ملی، کمک هزینه سفر به مبلغ ۳ میلیون تومان اهدا شد.

جزئیاتی از اعزام کاروان دانشگاهیان دانشگاه آزاد بوشهر به پیاده‌روی اربعین حسینی

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با اشاره به اینکه کاروان دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بدرقه مسئولان دانشگاه، سفر خود را آغاز کرد، یادآور شد: این کاروان سفر خود را از مرز شلمچه به نجف آغاز کرد و پس از یک روز توقف در نجف و زیارت حرم امیرالمومنین (ع)، پیاده‌روی اربعینی را از عمود یک شروع کرد و به عشق زیارت امام حسین علیه‌السلام، یک‌هزار و ۴۵۲ عمود را به لطف خدا طی خواهند کرد.

ماهینی با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین و تجمع بزرگ و بی‌نظیر مسلمانان در روز اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام نمادی دشمن هراس از اتحاد امت اسلامی است، توضیح داد: پیاده‌روی اربعینی پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با حمل پرچم فلسطین و نماد‌های فلسطینی به منزله حمایت از مردم مظلوم غزه همراه بوده که با استقبال مردم عراق همراه است.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین مقدمه و تمرینی برای ظهور امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف است، ادامه داد: زائران پیاده‌روی اربعین، در سرتاسر مسیر تمرین عصر دوران ظهور می‌کنند و به نوعی تک‌تک قدم‌هایشان، نذر ظهور امام مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف بوده و نام و یاد امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف در طول مسیر، راه را آکنده از عطر و شمیم آن غایب از نظر کرده است.

جزئیاتی از اعزام کاروان دانشگاهیان دانشگاه آزاد بوشهر به پیاده‌روی اربعین حسینی

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با اشاره به ابعاد بالای سیاسی، اجتماعی، تربیتی و مذهبی پیاده روی باشکوه اربعین، تشریح کرد: پیاده‌روی اربعین پدیده‌ای چند بعدی شامل تجربه زیارت، سیاست در اربعین، هویت اربعینی، محیط زیست و اربعین و مسائل اجتماعی است از این رو تلاش شده با توجه به حضور چند نفر از آنان که برای بار اول، توفیق این سفر برای آنان حاصل شده، به تمامی این ابعاد توجه شود.

ماهینی با اشاره به اینکه به‌منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، تصاویری از شهیدان انقلاب اسلامی و میهن گرامی ما ایران عزیز، همراه کاروان دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی است، ادامه داد: با عنایت به اولین زیارت و تشرف برخی همراهان به حرم مطهر حضرت امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام، قرائت دعای جامع زیارت جامعه کبیره به صورت جمعی برگزار و تجدید عهدی با امیرمومنان انجام و با اذن از این امام همام و امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف، پیاده‌روی اربعین کاروان دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر آغاز شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته