دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آماده‌باش ۱۲۰۰ نیروی حوزه سلامت استان ایلام برای مراسم اربعین

آماده‌باش ۱۲۰۰ نیروی حوزه سلامت استان ایلام برای مراسم اربعین
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از فعالیت یک هزار و ۲۰۰ نیروی حوزه سلامت از دانشگاه علوم پزشکی ایلام و سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی در مرز مهران و استان ایلام به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و فوریت‌های پزشکی به زائران اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر : 927330

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ هدایت حیدری زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به آماده‌باش ۱۰ بیمارستان در استان ایلام برای ارائه خدمات به بیماران و مصدومان در ایام اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: در پایانه مرزی مهران، مرکز فوریت‌های پزشکی شهید سلیمانی با ظرفیت ۱۰۰ تا ۱۵۰ تخت بیمارستانی، فعال است تا به بیماران و مصدومان، خدمات مطلوب را در کمترین زمان و فاصله به زائران ارائه کند.  

وی از انجام غربالگری سندرومیک توسط نیرو‌های بهداشتی در مرز مهران خبر داد و گفت: این نظام مراقبت‌ها شامل بیماری‌های سرخک، تب دنگی، کرونا و سایر بیماری‌ها به‌ویژه بیماری‌های منتقلِ از آب و غذا فعالیت دارد تا سلامت زائران تأمین شود.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به استقرار ۱۲۰ دستگاه آمبولانس، ۲۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۱ دستگاه موتورلانس و ۶ فروند بالگرد برای انتقال بیماران و مصدومان در مرز مهران، خاطرنشان کرد: تا کنون ۳۰ هزار نفر به اورژانس در مرز مهران مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.  

حیدری زاده با بیان اینکه در گیت پایانه مرزی مهران داروخانه‌ای به منظور تسهیل دسترسی زائران به دارو راه‌اندازی شده است، گفت: در این داروخانه تمام دارو‌های موردنیاز از دارو‌های عادی گرفته تا دارو‌های بیماران خاص و سرم به میزان کافی تأمین شده است.  

وی تصریح کرد: روزانه بین ۴ تا ۶ پزشک در مرکز فوریت‌های پزشکی شهید سلیمانی در پایانه مرزی مهران به‌صورت شبانه‌روزی به ویزیت بیماران می‌پردازند و خدمات ویزیت و دارو برای زائران در این مرکز، کاملاً رایگان است.  

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در جهت افزایش توان خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و رازی ایلام توسعه یافته است.  

حیدری زاده در پایان یادآور شد: با همکاری وزارت بهداشت امروز یک دستگاه آمبولانس و در روز‌های گذشته نیز ۱۰ دستگاه خودروی جدید به ناوگان خودرویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزوده شد.

وی افزود: دیروز مهمانسرای این دانشگاه برای استقرار نیرو‌های بهداشتی و درمانی سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با ظرفیت ۹۰ نفر در شهرستان مهران راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته