دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1403 - 17:11

المپیک پاریس به پایان رسید اما مکرون هنوز نخست‌وزیر ندارد

المپیک پاریس به پایان رسید اما مکرون هنوز نخست‌وزیر ندارد
رئیس‌جمهور فرانسه با اعلام انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام درست پیش از آغاز بازی‌های المپیک، کشور را در بحران سیاسی فرو برد اما هنوز نتوانسته است کسی را برای پست نخست‌وزیری و تشکیل دولت تعیین کند.
کد خبر : 927326

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در واقع مشکلی که مکرون در طول برگزاری المپیک پاریس از انظار عمومی مردم پنهان کرده بود، اکنون پس از انجام مراسم اختتامیه در شامگاه یکشنبه، دوباره ظاهر شده است. در روزهای آتی مطمئنا بار دیگر بحث‌های داغ سیاسی درباره پست‌های وزارتی و مشاغل عالی دولتی و نیز مسئله کاهش بودجه در میان خشم رأی‌دهندگان فرانسوی دنبال خواهد شد.

مردم فرانسه بر این باورند که اکنون باید از این رؤیای زیبا بیدار شویم. شرم‌آور است که این کشور به روال روزمره خود برمی‌گردد، بدون دولت و همراه با نزاع در پارلمان، در حالی که در المپیک پاریس همه چیز حکایت از آرامشی داشت که در عرصه سیاسی وجود ندارد.

البته باید اذعان داشت انتخاب نخست‌وزیری که بتواند اردوگاه میانه‌روی مکرون، ائتلاف چپ و راست افراطی ملی‌گرا را راضی کند، کار دشواری برای حاکمان پاریس است.

پس از پایان دور دوم انتخابات در هفتم ژوئیه گذشته، چندین روز معامله و چانه‌زنی سیاسی به جایی نرسید. و در واقع مکرون گونه‌ای آتش‌بس سیاسی در طول برگزاری المپیک پاریس اعلام کرد و تا اواسط اوت به خود فرصت داد تا یک نخست‌وزیر را معرفی کرده و به احزاب سیاسی اجازه مذاکره بدهد هرچند این ترفند نیز به کار او نیامده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته