دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1403 - 02:30

گمانه‌زنی‌ها درباره انتقام سخت حزب‌الله چه می‌گویند؟

گمانه‌زنی‌ها درباره انتقام سخت حزب‌الله چه می‌گویند؟
طبق روایت رسانه‌های لبنانی، تصمیمات گرفته شده و هرزمان که هدف از‌پیش‌تعیین‌شده ظاهر شود، انتقام خون شهید «فؤاد شکر» بدون لحظه‌ای تأخیر گرفته خواهد شد. 
کد خبر : 927317

گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا- عماد نجار: پس از یک سلسله اقدامات تروریستی توسط رژیم کودک‌کش اسرائیل در کشور‌های مختلف و به شهادت رساندن مقامات ارشد و فرماندهان رده بالای مقاومت، جنبش‌ها و ملت‌های حامی مقاومت بطور مجدانه خواستار انتقام‌گیری از این رژیم هستند.

در این راستا، کشور‌های عضو جبهه مقاومت اعلام کردند که قصد عملیات خونخواهی و انتقام شهدای خود را دارند و حزب‌الله لبنان نیز از این دایره مستثنی نیست. 

مقامات حزب‌الله طی روز‌های گذشته در رسانه‌های لبنانی اعلام کردند برنامه‌ریزی‌ها برای انتقام شهید «فواد شکر» که روز ۹ مرداد در بیروت به شهادت رسید، انجام شده و آنها در انتظار فراهم شدن لحظه مناسب است. طبق روایت این رسانه‌ها، تصمیمات گرفته شده و هرزمان که هدف از‌پیش‌تعیین‌شده ظاهر شود، انتقام بدون لحظه‌ای تأخیر گرفته خواهد شد. 

همچنین مقامات حزب‌الله می‌گویند دشمن صهیونیستی پیام‌هایی مبنی بر خودداری از این انتقام ارسال کرده‌اند و حتی در پیام‌ها آمده است که حداقل پاسخ حزب‌الله به‌صورت نمادین و هماهنگ‌شده باشد که این درخواست‌ها از طرف مقامات ارشد جنبش رد شده و پاسخ را با وسعت و متناسب با جنایات رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

اما نکته قابل‌تأمل در مورد انتقام حزب‌الله شرایط، مکان و زمان احتمالی این پاسخ است که در ذیل تیتروار به آنها می‌پردازیم:

یک، حیفا مورد هدف قرار خواهد گرفت و جزء اهداف زیر آتش خواهد بود.
دو، هدف قرار دادن مکانی مهم در قلب تل‌آویو اعم از نظامی یا امنیتی و اطلاعاتی 
سه، هدف قرار دادن یک صهیونیست بلندپایه به جبران ترور شهید هنیه 

نکته‌ای که قصد واکاوی آن را داریم، موضوع تقدم و تأخر ورود حزب‌الله و دیگر نیرو‌های مقاومت است. می‌توان متصور بود که ابتدا حزب‌الله پاسخ مناسب را با شرایط فوق انجام می‌دهد و پس از بالا گرفتن درگیری‌ها جمهوری اسلامی ایران نیز وارد درگیری شود. 

روش دیگری که می‌توان بررسی کرد اجرای نقش فرسایشی و پیش‌قراولان خواهد بود که توسط نیرو‌های حزب‌الله صورت می‌گیرد و پس از ساقط کردن پدافند اسرائیل فضای کافی برای اجرای عملیات اصلی محیا خواهد شد. در این مرحله ایران به‌تنهایی یا ایران و حزب‌الله و یا ایران با چند کشور دیگر وارد فاز دوم عملیات خونخواهی از اسرائیل خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته