دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1403 - 15:19

راه‌اندازی سامانه ۱۲۸ برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین

راه‌اندازی سامانه ۱۲۸ برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین
معاون کنسولی وزارت امور خارجه از راه‌اندازی سامانه ۱۲۸ برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین خبر داد و گفت: مرکز این خط ارتباطی سرکنسولگری ایران در کربلا است و به دو زبان فارسی و عربی پاسخگوی سؤالات زوار است.
کد خبر : 927282

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و رئیس کمیته سیاسی - کنسولی اربعین، از راه اندازی سامانه ۱۲۸ با هماهنگی مقامات عراقی به منظور خدمت‌رسانی سریع و دقیق به زوار اربعین حسینی (ع) خبر داد.

بیکدلی در این باره گفت: مهمترین نکته‌ای که مردم عزیز ما باید بدانند این است که می‌توانند موضوعات خود در موعد برگزاری آئین اربعین حسینی (ع) را از نمایندگی‌های ما بپرسند و در حال حاضر شماره تلفن ۱۲۸ به همین امر اختصاص یافته است.

وی تأکید کرد: مرکز این خط ارتباطی که در نتیجه تعامل و همکاری نزدیک ایران با مقامات عراق ایجاد شده، نمایندگی (سرکنسولگری) ما در کربلا است و به دو زبان فارسی و عربی پاسخگوی سؤالات زوار است.

رئیس کمیته سیاسی - کنسولی اربعین، تصریح کرد: طبعا رجوع به نمایندگی‌های ما برای مسائل ضروری است و در مواردی نظیر حوادث و رویدادهایی که خدای ناکرده ممکن است رخ دهد یا موضوعات مرتبط با گم شدن افراد، وسایل و مفقود شدن گذرنامه می‌توان با دفاتر ما تماس گرفته و درخواست کمک کرد.

بیکدلی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر در پی آن هستیم که یک خط تلفن هم در داخل ایران به موضوع اربعین اختصاص یابد و پاسخگوی سؤالات خانواده‌هایی باشد که عزیزان آنها به عنوان زائر به عراق سفر کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته