دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1403 - 15:00

فیلم/ رونمایی روسیه از جنگنده آموزشی-رزمی یاک

فیلم  رونمایی روسیه از جنگنده آموزشی-رزمی یاک
شرکت هواپیماسازی متحد روسیه نسخه M هواپیمای آموزشی-رزمی یاک-130 را به‌عنوان نسخه توسعه‌یافته این پرنده، در نمایشگاه آرمی-2024 معرفی کرد. نوسازی‌های صورت گرفته در این جنگنده آموزشی-رزمی برای افزایش رقابت‌پذیری آن در بازار نظامی صورت گرفته.
کد خبر : 927269

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  شرکت هواپیماسازی متحد روسیه نسخه M هواپیمای آموزشی-رزمی یاک-۱۳۰ را به‌عنوان نسخه توسعه‌یافته این پرنده، در نمایشگاه آرمی-۲۰۲۴ معرفی کرد. نوسازی‌های صورت گرفته در این جنگنده آموزشی-رزمی برای افزایش رقابت‌پذیری آن در بازار نظامی صورت گرفته.

این جنگنده آموزشی-رزمی ضمن حفظ عملکرد آموزشی و قابلیت حمل تسلیحات هوا به هوا و هوا به زمین با سیستم هدایت لیزری و ماهواره‌ای، تبدیل به جنگنده‌ای سبک شده است.  

علاوه‌بر تسلیحات به نمایش درآمده شامل موشک کوتاه‌برد R-۷۳، بمب‌های خانواده فاب، راکت‌های S-۸/۱۳، درکنار این جنگنده غلاف هدف‌گیری SOLT-۱۳۰K (با سنسور‌های اپتیکی - لیزری - حرارتی) که ابعاد نسبتا زیادی نسبت به نمونه‌های مشابه غربی دارد، در کنار سیستم دفاعی President-S۱۳۰ برای حفاظت از موشک‌های پدافندی و هوا به هوا نیز مشاهده می‌شود؛ این سیستم به‌صورت غلاف حمل شود.

رادار آرایه فازی فعال BRLS-۱۳۰R نیز به‌عنوان رادار استفاده شده در این جنگنده، در کنار آن قرار گرفته. این رادار در نمایشگاه IMDS-۲۰۲۴ به‌عنوان رادار یاک-۱۳۰ معرفی شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواپیمای نظامی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته