دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ابداع 2 روش درمانی در دانشگاه علوم پزشکی ایران/ راه‌اندازی رشته دیپلماسی سلامت

ابداع 2 روش درمانی در دانشگاه علوم پزشکی ایران  راه‌اندازی رشته دیپلماسی سلامت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به افزایش رتبه دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به افزایش رتبه این دانشگاه از ابداع 2 روش جراحی چاقی و متابولیسم خبر داد.
کد خبر : 927256

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به کسب رتبه اول شاخص سلامت و رفاه در نظام رتبه‌بندی تایمز در سال ۲۰۲۲ گفت: سامانه جامع اوتیسم را در این دانشگاه راه‌اندازی شده و رتبه دانشگاه از ۱۰ به ۵ ارتقا پیدا کرد..

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود پنج میلیون و۸۰۰ هزار نفر در استان تهران تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی این دانشگاه قرار دارند، گفت: همچنین بیشترین اتباع خارجی در در استان تهران را تحت پوشش خود داریم.

وی افزود: ۱۱ هزار نفر دانشجو نیز در رشته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال تحصیل هستند.

پازوکی با اشاره به فعال بودن بیش از ۱۲ هزار تخت بیمارستان در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: در دولت سیزدهم، بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار پس از ۳۴ سال افتتاح و بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ملارد نیز به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه به فناوری‌های جدید این دانشگاه پرداخت و گفت: دو روش جراحی چاقی و متابولیک در جهان در این دانشگاه ابداع شد. همچنین نخستین بیمارستان مجازی آموزشی کشور، کلینیک پوست با کاربرد هوش مصنوعی و طب باز ساختی نیز در این دانشگاه راه‌اندازی شده است. ضمن اینکه ۵۰ محصول فناورانه تولید و ۳۹ اختراع توسط اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: اکنون ۴۰ واحد خوابگاه متاهلی داریم که در آینده ۹۰ واحد متاهلی دیگر نیز به آنها افزوده می‌شود. ضمن اینکه در دولت سیزدهم دو خوابگاه جدبد متاهلی راه اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به راه‌اندازی رشته دیپلماسی سلامت برای نخستین‌بار در این دانشگاه اظهار کرد: ظرفیت دانشجو‌های بین‌الملل نیز ۶۰۰ نفر به دو هزارنفر نفر رسیده است در همین حال دبیرخانه انجمن دانشجویان پزشکی آسیا در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

او همچنین با اشاره به انتشار بیش از ۹ هزار و مقاله علمی و پژوهشی توسط اساتید این دانشگاه از افتتاح آزمایشگاه کنترل ملزومات پزشکی خبر داد.

پازوکی در ادامه با اشاره به برپایی درمانگاه شبانه روزی جهت خدمت به زوار اربعین گفت: این درمانگاه جهت ارائه خدمات سرپایی در عمود ۱۰۹۲ از ۲۵ مرداد تا ۶ شهریور فعال است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته