دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1403 - 12:41

باقری: چین از تلاش‌های قانونی برای دفاع از حاکمیت، امنیت و عزت ملی ایران حمایت می‌کند

باقری: چین از تلاش‌های قانونی برای دفاع از حاکمیت، امنیت و عزت ملی ایران حمایت می‌کند
سرپرست وزارت خارجه کشورمان می‌گوید وزیر خارجه چین از تلاش ایران برای دفاع از خود حمایت می‌کند و دو طرف درباره متوقف کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی و برقراری فوری آتش‌بس در غزه اتفاق‌نظر داریم.
کد خبر : 927228

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «علی باقری» سرپرست وزارت خارجه کشورمان در پیامی که در شبکه «ایکس» منتشر کرد، به تشریح محورهای رایزنی تلفنی خود با «وانگ ئی» وزیر خارجه چین پرداخت.

وی در این باره نوشت: در گفتگوی تلفنی با آقای وانگ‌ ئی وزیر امور خارجه چین، در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای از جمله اقدامات رژیم کودک‌کش صهیونیستی برای گسترش دامنه تنش به فراتر از غزه از طریق تحرکات خطرناک اخیر در لبنان، یمن و ترور شهید هنیه در تهران گفتگو کردم.

باقری افزود: همچنین، بر حق قانونی ایران برای واکنش مناسب و بازدارنده برای تضمین ثبات و امنیت منطقه تاکید کردم. 

سرپرست وزارت خارجه کشورمان ادامه داد: دو طرف در محکومیت قاطعانه این اقدام و لزوم تلاش مشترک جامعه بین‌المللی برای متوقف کردن تجاوزات رژیم و برقراری فوری آتش‌بس در غزه اتفاق‌نظر داشتیم.

باقری در نهایت گفت: وزیر خارجه چین از تلاش‌های قانونی ایران برای دفاع از حاکمیت، امنیت و عزت ملی خود حمایت کرد و تمایل خود را برای ارتباط نزدیک با ایران جهت حفظ صلح و ثبات در منطقه اعلام نمود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته