دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کاروان زیارتی اربعین حسینی دانشگاه تهران اعزام شد

کاروان زیارتی اربعین حسینی دانشگاه تهران اعزام شد
کاروان دانشگاهیان دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه تهران و با ادای احترام به شهدای گمنام، عازم پیاده‌روی اربعین شد.
کد خبر : 927085

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران عصر امروز یکشنبه ۲۱ مرداد ماه در بدرقه کاروان زائران اربعین دانشگاه تهران، گفت: یکی از مولفه‌های مهمی که اعتقاد داریم باید در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد، بحث معنویت است.

وی افزود: دانشگاهیانی که عازم مراسم معنوی پیاده‌روی اربعین می‌شوند، در کنار دستاورد معنوی که برای خود این افراد حاصل می‌شود، می‌توانند فضای معنوی جدیدی در محیط دانشگاه ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه تهران با نگاه به مراسم پیاده‌روی اربعین از منظر مسائل مدیریتی، بیان کرد: امروزه صحبت از این می‌شود که تاب‌آوری یکی از مولفه‌های مهمی است که افراد در مواجهه با سختی‌ها و مشکلات و چالش‌ها در محیط کار و زندگی اجتماعی باید در خودشان تقویت کنند تا اگر اتفاقی خلاف جریان عادی زندگی‌شان ایجاد شد، بتوانند شرایط را در فضای سازمانی یا فضای اجتماعی مدیریت کنند.

استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: یکی از دستاورد‌های حضور همکاران دانشگاهی در فضای معنوی پیاده‌روی اربعین این است که علاوه بر دستاورد‌های معنوی، می‌تواند تاب‌آوری اجتماعی و صبوری را در همکاران‌مان افزایش دهد.

وی افزود: همه در فضای معنوی پیاده‌روی اربعین می‌آیند و خالصانه و داوطلبانه خدمت می‌کنند و رسوماتی که در بخش رسمی اداری شاهد آن هستیم در این محیط وجود ندارد بلکه هر یک از افراد خارج از پروتکل‌های سازمانی و اداری، نقشی ایفا می‌کنند و بین افراد معاضدت وجود دارد. این روحیه تیمی، همکاری و تحمل‌پذیری و تعامل، مولفه‌های رفتار اجتماعی را ارتقا می‌دهد.

مقیمی بیان کرد: من فکر می‌کنم که پیاده‌روی اربعین یک فرصت طلایی است که هم می‌شود از ابعاد معنوی به آن توجه کرد و هم فرصتی برای تمرین تعاملات سازمانی و اجتماعی است تا بتوانیم از این فضای معنوی حداکثر بهره‌مندی را داشته باشیم.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران نیز در مراسم بدرقه کاروان پیاده‌روی دانشگاه تهران به کربلای معلی، در مسجد دانشگاه تهران گفت: هدف از این این عزاداری‌ها و مراسم‌ها زنده کردن شعارهاست که اصول مد نظر ما باشد.

وی گفت: امیدوارم خداوند توفیق بهره‌برداری از این روز‌های پایانی ماه محرم و صفر را به ما عطا کند و کسانی که مذبوحانه برای ذلت کشور ما دست‌درازی و تجاوز می‌کنند و مهمان ما را به شهادت می‌رسانند، منتظر انتقام سخت باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته