دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1403 - 15:38

دریادار سیاری: جمهوری اسلامی ایران بازیگر اصلی منطقه است

دریادار سیاری: جمهوری اسلامی ایران بازیگر اصلی منطقه است
معاون هماهنگ‌کننده ارتش قدرت بازدارندگی کشور را مرهون خون شهدا دانست و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در تمام اتفاقات منطقه غرب آسیا بازیگر اصلی است.
کد خبر : 927074

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی شب گذشته (شنبه) در اجلاسیه استانی کنگره شهدای در غربت استان یزد که در پردیس بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد تمام شهدا به ویژه شهدای غریب و تسلیت ایام عزاداری ماه صفر، اظهار داشت: امام راحل (ره) فرمودند که «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته» و این از بار معنایی بالایی برخوردار است.

امیر دریادار سیاری با قدردانی از برگزارکنندگان این جلاسیه استانی، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در این‌باره می‌فرمایند که «زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست».

وی با اشاره به بیانات معظم‌له مبنی بر اینکه «ما هرچه داریم به برکت خون شهداست»، عنوان کرد: دشمن به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی از هر ترفندی برای شکست انقلاب و بازگشت حکومت مستبد پهلوی استفاده کرد؛ ابتدا به تفرقه‌افکنی بین قومیت‌ها پرداخت و در ادامه ۱۷ هزار نفر را در کشورمان ترور و پس از ناکامی در این حربه، حمله نظامی به خاک جمهوری اسلامی را عملیاتی کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اولین هدف عراق در حمله به خاک کشورمان را شکست انقلاب اسلامی خواند و با بیان اینکه در آن مقطع زمانی، جهان در وضعیت دو قطبی قرار داشت، ولی هر دو بلوک شرق و غرب بر سر شکست انقلاب اسلامی متحد شدند، گفت: کشور‌های زیادی از طریق نظامی و اطلاعاتی و مالی، رژیم بعث عراق را علیه کشورمان تجهیز و تا بن دندان مسلح کردند.

دریادار سیاری ادامه داد: رژیم بعثی عراق از چنان پشتوانه‌ای برخوردار بود که بنا بر تصوراتش می‌خواست یک‌روزه خرمشهر، سه روزه استان خوزستان و یک هفته‌ای تهران را به تصرف خود دربیاورد؛ اما در همان ساعات اولیه حمله هواپیما‌های عراق به ایران در روز ۳۱ شهریورماه، با پاسخ نیروی هوایی کشورمان مواجه شد.

رئیس ستاد ارتش با اشاره به دستاورد‌های بزرگ دوران هشت ساله دفاع مقدس و سربلندی جمهوری اسلامی در این نبرد، اظهار داشت: آثار این پیروزی در تمام بخش‌ها همچنان مشهود است و این ثمره خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان بوده است.

وی به پشتیبانی همه‌جانبه ملت در برابر اتحاد دشمن در دوران دفاع مقدس و پیروزی مردم ایران اشاره و عنوان کرد: نه‌تنها انقلاب اسلامی پس از جنگ تحمیلی به مسیر خود ادامه داد، بلکه تمامیت ارضی کشور و ارزش‌های انقلاب اسلامی حفظ شد و جایگاه جمهوری اسلامی در نظام بین‌الملل ارتقا یافت.

امیر سیاری با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در تمام اتفاقات منطقه غرب آسیا بازیگر اصلی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی بازدارندگی خود را در دوران دفاع مقدس به دنیا نشان داده و قطعاً قدرت بازدارندگی امروز جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا به دست آمده است.

وی با اشاره به ارتقای یگان‌های پدافندی کشور گفت: اکنون سامانه‌های پدافندی کشورمان از فاصله ۳۱۵ کیلومتری پهپادی کوچکی مانند کرار را شناسایی و هدف قرار می‌دهند و نیروی دریایی کشورمان با دور زدن دنیا، امنیت را در خلیج عدن و در برابر دزدان دریایی برقرار کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: امروز نیروی زمینی ارتش و سپاه نه‌تنها کمبودی در تسلیحات نظامی ندارند، بلکه علاوه بر تأمین ده‌ها سال نیاز خود، قابلیت صادرات نیز دارند.

دریادار سیاری همچنین به توان پهپادی، سایبری و توان فرماندهی انتظامی کشور اشاره و بیان کرد: همه افتخارات یادشده به برکت خون شهدا و با ایثار، ازخودگذشتگی، شهادت‌طلبی و حرکت در خط ولایت به دست آمده و این مسیر قطعاً ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد ارتش با اشاره به برگزاری کنگره شهدای غربت به ابتکار شهید آیت‌الله رئیسی، اظهار داشت: تاکنون هزار و ۸۳۰ شهید در غربت در کشور شناسایی شده که از این تعداد حدود ۷۴ شهید مربوط به استان یزد هستند.

وی با بیان اینکه کشورمان ۳۹ هزار آزاده در کشور عراق داشت و در برابر عراقی‌ها بیش از ۷۲ هزار اسیر در ایران داشتند که ۱۹ هزار نفر از آن‌ها مربوط به عملیات بیت‌المقدس بود، گفت: نوع نگاه ما به اسیران با نوع نگاه دشمنان متفاوت بود و همین دیدگاه‌‎‌های نرم از ارکان قدرت جمهوری اسلامی در دنیاست؛ چرا که خدمات متنوعی به عنوان میهمان در کشورمان به این اسرا ارائه می‌شد.

امیر سیاری در پایان نیز با اشاره به اهمیت مقابله با جنگ نرم دشمن که با هدف تسلط بر مغز‌ها به‌ویژه مغز جوانان و نخبگان کشور ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که دشمن در این نبرد پیروز شود و یکی از روش‌های مقابله با این جنگ نرم دشمن اصلاح سبک زندگی در خانواده‌هاست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته