دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست با اهالی رسانه مطرح شد؛

سخنان صریح تشکری هاشمی درباره شهردار تهران+ فیلم

سخنان صریح تشکری هاشمی درباره شهردار تهران+ فیلم
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: سازمان تاکسیرانی مکلف است سالانه بین ۸ تا ۹ هزار تاکسی را نوسازی کند، اعداد و ارقام نشان می‌دهد که ما در این بخش طی سه سال نتوانستیم توفیقات خوبی را به دست بیاوریم.
کد خبر : 927049

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در نشست خبری خود با اشاره به موضوع اهمیت حمل و نقل اظهار کرد: با توجه به تغییراتی که صورت می‌گیرد مدیران فرصت محدودی را برای ارائه خدمات دارند و در واقع در یک مدت 4 ساله و اگر تغییرات در یک بدنه شهرداری زیاد باشد قاعدتاً نمی‌توان انتظاری برای اجرای کارهای بزرگ داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی بر تامین خرید و ورود وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس تاکسی وجود ندارد، گفت: هیچ مانعی در این بخش وجود ندارد و در واقع هم اعتبارات و هم امکان واردات و هم امکان تولید در کشور وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: متاسفانه تا مدیران بتوانند در حوزه خود مسلط شوند جابجا می‌شوند و این تغییرات باعث می‌شود که نتوان خدمت‌رسانی مطلوبی به شهروندان صورت بگیرد.

تشکری هاشمی ضمن بیان اینکه به عنوان مثال به تاکیدات مکرر در بدنه مدیریتی مترو تاکسی می‌توان اشاره کرد به طوری که در سه سال گذشته شاهد تغییرات مکرری بوده‌ایم، عنوان کرد: سازمان تاکسیرانی مکلف است سالانه بین 8 تا9 هزار تاکسی را نوسازی کند، اعداد و ارقام نشان می‌دهد که ما در این بخش طی سه سال نتوانستیم توفیقات خوبی را به دست بیاوریم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر نیز ما سالانه یک میلیون و 500 دستگاه تولید خودرو در کشور داریم و می‌توان حداقل 10 هزار از این تعداد خودرو را به تاکسی‌ها اختصاص داد و همانطور که گفته شد هیچ محدودیتی برای خرید و تامین وسایل حمل و نقل عمومی وجود ندارد.

بدقولی خودروسازان و تولیدکنندگان اتوبوس

تشکری هاشمی با اشاره به اظهارات شهرداری تهران مبنی بر بدقولی خودروسازان و تولیدکنندگان اتوبوس جهت واگذاری اتوبوس به شهرداری گفت: اینگونه هم نیست و ما باید صحبت‌های خودروسازان را هم بشنویم و در این وجه آنها گلایه‌هایی دارند به طوری که هنوز پیش پرداخت اتوبوس‌ها به تولیدکنندگان اتوبوس داده نشده و حدود سه سال پیش به جای پول به خودروسازان ملک واگذار کردند و جالب انجاست که این ملک‌ها نیز به چند گروه واگذار شده و هم اینک مشکلاتی در این زمینه به وجود آمده است.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله در جلسات آتی شورای شهر تهران بنده گزارشی را از این بخش به اطلاع رسانه‌ها خواهم رساند.

رسانه‌ها باید به عمق موضوعات ورود کنند 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با انتقاد از برخی از اسامی به عنوان شرکت تولیدکننده خودروساز و تولیدکننده اتوبوس گفت: خودروسازی دیگر محرمانه نیست و جالب است که یک شرکتی به عنوان اسم خودروساز اعلام می‌شود که هیچ رد و نشانی در حوزه خودروسازی و تولید اتوبوس ندارد.

تشکری هاشمی ادامه داد: شرکت ایران‌خودرو دیزل درسال 1400 خودروهایی را به شهرداری تهران تحویل داده است و در قبال آنها ملک به آنها داده شده است و آنها مدعی هستند که حتی شهرداری سرشان را کلاه گذاشته است و باید به این موضوعات توجه شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند موضوعات موارد مختلفی از جمله موضوعات حمل و نقل را به صورت شفاف و روشن از مسئولان پیگیری کنند، گفت: رسانه‌ها باید به عمق موضوعات ورود کنند تا موارد و مسائل به صورت شفاف اعلام شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان دوره چهار ساله زاکانی را با دوره 12 ساله قالیباف مقایسه کرد یا خیر گفت: قاعدتاً این کار عقلانی نیست و ما نمی‌توانیم 4 سال این دوره را با 12 ساله آن دوره مقایسه کنیم. هرچند که در آن دوره تحولات تاریخی در شهرداری تهران انجام گرفت اما زمان 4 ساله را با 12 ساله نمی‌توان قیاس کرد.

تشکری هاشمی ادامه داد: در دورانی به هرحال فعالیت‌هایی انجام می‌شود و کارهایی صورت می‌گیرد. اعتقاد دارم که در این دوره هم حتما می‌توانستند خروجی بهتری داشته باشند هرچند ناامید هستیم که یک سال مانده از این دوره چنانچه به توصیه‌های شورای شهر و برنامه مصوب شورا توجه شود می‌توان کارهای بزرگی را رقم زد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه شهرداری محل جولان سیاسی نیست، گفت: شهردار و شورای آینده فارغ از اینکه چه فرد و چه گروهی باشد باید دور از نگاه مسائل سیاسی به مردم خدمت کند.

در ادامه بخشی از سخنان تشکری هاشمی را ببینید؛


 
 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته