دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

ثبت ۲ هزار و ۸۰۰ تخلف در امتحانات نهایی 3 پایه تحصیلی

ثبت ۲ هزار و ۸۰۰ تخلف در امتحانات نهایی 3 پایه تحصیلی
محمدمهدی کاظمی با بیان اینکه در امتحانات نهایی امسال در مجموع کمتر از ۲ هزار و ۸۰۰ تخلف در هر سه پایه تحصیلی داشتیم، گفت: در پایه دوازدهم در مقایسه با سال گذشته کاهش جدی تخلفات وجود داشت.
کد خبر : 927031

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: تخلفات امتحان نهایی امسال نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه در امتحانات نهایی امسال نگاه پیشگیرانه داشتیم، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی‌هایی که قبل از برگزاری امتحان نهایی داشتیم و تبعاتی که افراد متخلف در آزمون نهایی سال گذشته پس دادند، در کاهش تخلفات این امتحان نهایی بی‌تاثیر نیست.

محرومیت ۲ تا پنج سال برای متخلفین سال گذشته

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرد متخلفی که پس از شروع آزمون، سوالات امتحان نهایی را منتشر کرد، ادامه داد: با توجه به اعلام آموزش و پرورش و مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، مصوبات رسیدگی به تخلفات امتحانات نهایی مشخص شد.

وی با بیان اینکه طبق این مصوبات، تخلفات و جرائم متفاوت است، اظهار کرد: در صورت بروز تخلف، داوطلبان از یک تا ۱۰ سال از شرکت در آزمون‌ها محروم شده و یا در صورت نیاز به محاکم دادگستری ارجاع داده خواهند شد؛ بنابراین برای این افراد متخلف محرومیت ۲ تا ۵ سال برایشان در نظر گرفته شد. این عوامل در برگزاری امتحانات نهایی امسال نقش بازدارندگی داشت.

2 هزار و ۸۰۰ تخلف در هر سه پایه تحصیلی

کاظمی با بیان اینکه در مجموع در امتحانات نهایی امسال کمتر از ۲ هزار و ۸۰۰ تخلف در هر سه پایه تحصیلی داشتیم، ابراز کرد: همچنین کاهش جدی تخلفات در پایه دوازدهم به نسبت سال گذشته وجود داشت.

وی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه چند دانش‌آموز پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در امتحانات جبرانی تابستان شرکت می‌کنند، اظهار کرد: دانش‌آموزانی که تجدید شدند و برای ترمیم نمره ثبت نام کردند. از آنجایی‌که امتحانات نهایی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم داخلی است، اطلاعات آن در سامانه استانی ثبت شده است و نسبت به اطلاعات تجمیعی آن حضور ذهن ندارم.

نتایج نهایی آزمون دبیری اواخر هفته جاری اعلام می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون دبیری و هنرآموز، اردیبهشت امسال اعلام شد، عنوان کرد: تقریبا۵۰ هزار نفر در این مرحله موفق به کسب حدنصاب علمی شدند و قرار است وارد مرحله دوم شوند.

رشد صعودی آهنگ ثبت نام دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته

به گفته کاظمی، نتایج نهایی آزمون دبیری و هنرآموز تا هفته آینده منتشر می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی روند ثبت نام، یادآور شد: امسال آهنگ رشد ثبت نام دانش آموزان در بازه زمانی مشخص در مقایسه با سال گذشته عدد قابل توجه و بالاتری بود.

وی با بیان اینکه نتایج هدایت تحصیلی دانش‌آموزان منتشر شده است، اظهار کرد: عدد گزارش نهایی نیز که چند نفر به چه رشته‌ای گرایش داشتند نیز مشخص است. برای دانش‌آموزی که به دلیل عدم ارتقا نتوانسته است برگه هدایت تحصیلی را دریافت کند، همه دروس را حد نصاب قبولی کسب نکرده است، ممکن است با مشکل مواجه شود. سایر دانش‌آموزان برگه هدایت تحصیلی دارند و در هدایت تحصیلی اولویت الف و ب مشخص است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته