دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1403 - 00:42
در گفت و گو با آنا؛

واکنش رئیس دپارتمان داوری به بدحال شدن یک داور در تست پیش فصل:نباید مسائل را وارونه جلوه بدهند/ فاجعه اتفاق نیفتاده است

واکنش رئیس دپارتمان داوری به بدحال شدن یک داور در تست پیش فصل:نباید مسائل را وارونه جلوه بدهند  فاجعه اتفاق نیفتاده است
رئیس دپارتمان داوری گفت: ۸ سال در تست‌های داوری حضور داشته‌ام و نباید به شکلی وانمود شود که امسال فاجعه‌ای رخ داده است.
کد خبر : 927008

دانیال مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اعتراض‌هایی که به برگزاری تست‌های آمادگی جسمانی داوران در ورزشگاه پاس قوامین شده، اظهار کرد: هر ساله تست‌های آمادگی جسمانی در ورزشگاه پاس قوامین برگزار می‌شود. این تست‌ها در تابستان و زمستان ساعت ۱۷ برگزار می‌شود. دلیل آن هم گرمای هوا بوده است. آنهایی که از لحاظ بدهی آماده بودند تست‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشتند و آنهایی که دچار ضعف بودند، به مشکل خوردند و نتوانستند با موفقیت تست‌ها را پشت سر بگذارند.

کراتین خون خسروی بالا رفته بود

وی در خصوص بد شدن حال یکی از داوران در حاشیه این تست ها ادامه داد: بنده خدا بابک خسروی که سابقه کمک داوری را در لیگ برتر هم دارد، در اواخر تست دچار افت فشار شده و می‌افتد. یکی از پروتکل‌های برگزاری آزمون آمادگی جسمانی داوران وجود آمبولانس بوده که این تست هم بدون آمبولانس نبوده است. نمی‌دانم بر چه مبنایی صحبت‌های کذبی را مطرح کرده‌اند. آمبولانس بالای سر خسروی رفته و پزشکیار هم به او رسیدگی کرده، همان زمان با یک پزشک متخصص به صورت آنلاین ارتباط گرفته، پزشک تشخیص داده کمک داور افت شدید فشار داشته، باید ضربان قلب او پایین بیاید و کمک‌های اولیه پزشکی انجام شود. منتهی خسروی اصرار داشته نیاز به اکسیژن وجود دارد و چون دستور پزشک در این حوزه نیاز بوده به بیمارستان منتقل شده است. کراتین خون خسروی بالا رفته بود و دلیل آن را نمی‌دانم. بالا رفتن کراتین خون باعث شده بود او در شرایط حاد قرار بگیرد. به همین دلیل به بیمارستان منتقل و بستری شده است.

۸ سال است در تست‌های داوری حضور دارم

رئیس دپارتمان داوری خاطرنشان کرد: اینکه چرا تست در ساعت ۱۷ برگزار شده، هر ساله در این ساعت برگزار می‌شود. امسال بدترین سال گرما بوده و گرمای هوا تقصیر ما نیست. اینکه عنوان شده بعد از گرم کردن داوران سیستم صوتی به مشکل خورده هم اتفاقی است که در هر جای دنیا ممکن است رخ بدهد. این موضوع اخلالی در برگزاری تست ایجاد نکرده، سر همان زمان مورد نظر هم تست‌ها برگزار شده است. اگر از ۲۴ نفر گروه اول ۲۰ نفر می‌افتادند، یک جای کار ایراد داشت. در حالی که ۳ نفر از ۲۴ نفر در تست‌ها مردود شدند. از گروه دوم، دو نفر مردود شدند و گروه سوم هم مردودی نداشته است. تمام داوران بین‌المللی ما با موفقیت تست‌ها را پشت سر گذاشتند پس ایرادی وجود نداشته است. جالب اینکه برای گروه اول آفتاب بوده و دو گروه بعدی در هوای ابری تست دادند. ۸ سال است در تست‌های داوری حضور دارم و نباید به شکلی وانمود شود که امسال فاجعه‌ای رخ داده، من به تمامی قوانین و مقررات اشراف دارم و تست آمادگی جسمانی داوران با امکانات کافی برگزار شده است. اینکه مسائل را وارونه جلوه دهند و بگویند حادثه‌ای رخ داده، خیر اتفاقی دور از انتظار نیفتاده است.  

کمک خسروی خواهیم کرد تا به عرصه داوری بازگردد

وی درباره اینکه عنوان شده بود هزینه ۳۰ میلیونی ترخیص بابک خسروی از بیمارستان را مادر وی پرداخته، یادآور شد: همان زمان که مطلع شدیم با توجه به اینکه از طریق سازمان لیگ بیمه‌های درمانی اجرایی می‌شود، امور مربوط به پرداخت هزینه‌های درمان در دستور کار قرار گرفت. حتی از طریق مدیریت فدراسیون درخواست مساعده هم کرده‌ایم. پروسه اداری در حال اجراست، هزینه‌ای که دوستان پرداخت کردند در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها بازپرداخت می‌شود. در حالت کلی روال نیست که به صورت مساعده پولی پرداخت شود ولی کمک خسروی خواهیم کرد تا هر چه زودتر به عرصه داوری بازگردد.  

۶ کمک داور در تست‌ها قبول نشدند

مرادی در خصوص اینکه در تست‌های آمادگی جسمانی داوران کدام داوران رد شدند، عنوان کرد: یکی از داوران که پایش شکسته و در گچ بود، در آزمون شرکت نکرد که مرتضی شهریاری از خوزستان بود. غیر از او ۶ کمک داور دیگر هم در تست‌ها قبول نشدند. بابک خسروی، رضا بابارئیسی، یدالله کلوندی، یوسف مغروری، سید امیر قاسمی و ولی کاووسی کمک داورانی بودند که در تست‌ها قبول نشدند. 

داوران وسط ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌گیرند

وی در مورد بحث افزایش دستمزد داوران تصریح کرد: در جلسه اختتامیه داوران مهدی تاج رئیس فدراسیون هم حضور داشت و این موضوع را تأیید کرد که هر ساله نیاز به افزایش دستمزد است. قرار بر تصویب میزان درصد افزایش دستمزد داوران در فصل جاری خواهد بود. امیدوارم هر چه زودتر رخ دهد و پرداختی‌ها در فصل جدید مبنی بر اِشل جدید باشد. الان داوران وسط ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌گیرند و کمک داوران هم نزدیک به ۵ میلیون تومان برای هر قضاوت دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته