دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون فنی و عملیات اورژانس تهران:

انتخاب بیمارستان توسط اورژانس به فراخور نیاز بیمار انجام می‌شود

انتخاب بیمارستان توسط اورژانس به فراخور نیاز بیمار انجام می‌شود
معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران گفت: بیمارستانی که توسط تیم اورژانس برای انتقال بیمار انتخاب می‌شود به نیاز بیمار بستگی دارد.
کد خبر : 927001

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ اسماعیل فراهانی معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران با بیان اینکه برای آن دسته از تماس‌هایی که نیاز به اعزام تیم فوریت پزشکی دارند، آمبولانس، موتورلانس، اتوبوس و بالگرد به فراخور موضوع مأموریت یا تعداد و شرایط بیمار به محل حادثه یا محل حضور بیمار اعزام می‌شوند، گفت: زمانی که تیم‌ها به محل حادثه می‌رسند، اقدامات اولیه را متناسب با وضعیت بیمار یا مصدوم انجام می‌دهند. 

وی در خصوص روش انتخاب بیمارستان و اینکه طبق چه اصولی بیمارستان را برای انتخاب بیمار انتخاب می‌کنند، تشریح کرد: بیمارستانی که توسط تیم اورژانس برای انتقال بیمار انتخاب می‌شود به نیاز بیمار بستگی دارد. در این شرایط براساس نوع بیمه بیمار، نوع تخصص بیمارستان براساس جراحت و وضعیت بالینی بیمار هماهنگی توسط اورژانس انجام می‌شود تا مصدوم به بیمارستان منتقل شود. 

وی افزود: البته یکی از شاخص‌های انتخاب بیمارستان که در اولویت نیروهای اورژانس قرار دارد، رساندن بیمار به نزدیک ترین بیمارستان در فراخور نیاز بیمار است. 

فراهانی در خصوص اهمیت نزدیک بودن بیمارستان یا مناسب بودن آن در انتقال بیمار، گفت: مناسب بودن بیمارستان از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا بیمارستان باید بتواند نیاز بیمار را برطرف کند. 

وی ادامه داد: بیماران به دو دسته تقسیم میشوند. یک دسته از بیماران بسیار بدحال هستند که باید به نزدیک ترین مرکز درمانی در کوتاه ترین زمان منتقل شوند. در این نوع از بیماران نوع بیمه و تخصص بیمارستان در اولویت دوم قرار میگیرد و نجات جان بیمار در اولویت تیم اورژانس است. 

فراهانی تاکید کرد: در این نوع بیماران انجام اقدامات اولیه مانند لوله گذاری، شوک الکتریکی و... به منظور نجات جان بیمار در اولویت است. در شهر تهران فرایند انتقال بیمار براساس طرح ارجاع انجام میشود. 

وی افزود: اگروضعیت بیمار در فرایند انتقال بدتر شود و قرار باشد که بیمار به بیمارستان مناسب منتقل شود، برنامه عوض شده و بیمار به نزدیک ترین بیمارستان منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته