دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شهردار منطقه ۲۰ خبرداد؛

بزرگ‌ترین پروژه گردشگری کشور در بی‌بی شهربانو ساخته می‌شود

بزرگ‌ترین پروژه گردشگری کشور در بی‌بی شهربانو ساخته می‌شود
بزرگ‌ترین پروژه گردشگری کشور با قراردادی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت در منطقه بی‌بی شهربانو (منطقه ۲۰ تهران) است.
کد خبر : 926958

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا شنگی شهردار منطقه بیست تهران درباره پروژه بی بی شهربانو صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه بزرگترین پروژه گردشگری کشور، با قراردادی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است. 

وی افزود: این پروژه تحت نظارت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران و با دستور شهردار تهران در حال اجراست. هدف این پروژه تبدیل یک منطقه کلیدی و مهم به فضایی تفرجگاهی و گردشگری برای مردم شهر ری، به ویژه در محور امین آباد، است.

به گفته شهردار منطقه ۲۰ تهران، فاز اول پروژه تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد و در حال حاضر بدون معارض در حال ساخت است. 

وی گفت: این پروژه در سه فاز احداث خواهد شد تأمین اعتبار این پروژه از بودجه شهرداری تهران است و هزینه‌های تملک زمین‌ها هنوز مشخص نشده است.

وی افزود: محور امین آباد نیز به بقعه بی بی شهربانو متصل می شود و در برنامه داریم که فضای گردشگری امین آباد را به فضای گردشگری بی‌بی شهربانو متصل کنیم.

شنگی ادامه داد: این پروژه سه فاز دارد و امیدواریم تا پایان سال فاز اول آن را انجام دهیم. زمین آن ۴۰ هکتار است و پروژه بدون معارض در حال اجرا است.

شهردار منطقه ۲۰ اضافه کرد: در بخش انتقال آب تصفیه‌خانه جنوب نیز در حال تلاش هستیم تا فضای سبز و تفرجگاه منطقه را این طریق آبیاری کنیم. پیشرفت فیزیکی انتقال پساب حدود ۶۰ درصد است و تقریبا تا یک ماه آینده به پایان می رسد.

آغاز عملیات احداث مجموعه ورزشی تقی آباد؛ طی روزهای آتی

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس خواسته مردم تقی آباد ارتقای سرانه ورزشی و احداث مجموعه ورزشی در این محله را پیگیری کردیم و با توجه به کمبود زمین در این محله با هماهنگی شرکت واحد اتوبوسرانی ۲ هزار متر از زمین اتوبوسرانی را برای احداث مجموعه ورزشی در تقی آباد دز نظر گرفتیم که از همین هفته تجهیز کارگاه آن انجام و این پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز می شود.

در بخش دیگر با حضور تولیت آستان قدس حضرت عبدالعظیم به مناسبت روز خبرنگار مراسمی برپا شد.

حجت‌الاسلام سید علی قاضی‌عسکر در دیدار با خبرنگاران، اظهار کرد: اهمیت رسانه بر همگان روشن است، چه بسا در گذشته به دلیل نبود امکانات و ابزار، اطلاع‌رسانی کار دشواری بود، اما امروز رسانه در همه جای دنیا نقش بسیار تأثیرگذاری را ایفا می‌کند.

در ادامه عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل و سخنگوی شهرداری تهران نیز اظهار کرد: هدف ما در رسانه این است که در این شرایط سخت پاسدار امید مردم باشیم. مهمترین وظیفه ای که ما به عنوان خانواده ارتباطی در حوزه های مختلف حاکمیتی، شهرداری و دولت داریم این است که از امید مردم پاسداری و نگهبانی کنیم، آن هم در شرایطی که مردم و شهروندان هر لحظه در معرض اخبار تلخ هستند و دشمن در حال راه اندازی انگاره یاس است تا انسان ایرانی را از هموطن، محیط، شهر و کشور خود منزجر و ناامید کند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در پایان با تبریک روز خبرنگار، در خصوص شنیدن نقدها و پیشنهادات خبرنگاران شهری بخش و حوزه ری و افزایش همکاری با آنها اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته