دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شمس احسان تأکید کرد؛

لزوم اجرای مصوبات شورای شهر در خصوص تعیین تکلیف املاک واگذارشده شهرداری تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی

لزوم اجرای مصوبات شورای شهر در خصوص تعیین تکلیف املاک واگذارشده شهرداری تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا در تذکری به شهرداري تهران بر لزوم اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تعیین تکلیف املاک واگذارشده شهرداری تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی تاکید کرد.
کد خبر : 926953

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا شمس احسان امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری عنوان کرد: شورای اسلامی شهر تهران از ۱۶ مهر سال گذشته و در تبصره پنجم دستورالعمل اجرایی ماده (۱۱) مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذارشده شهرداری تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی شهرداری تهران را ملزم به رعایت شرایط و تخفیفات خاص در واگذاری بهره‌برداری از املاک حوزه فرهنگی و اجتماعی، از جمله مراکز مهارت‌آموزی، دارالقرآن‌ها، مجموعه‌های شهربانو، مراکز خدمات اجتماعی و بازارچه‌های خوداشتغالی، به مجموعه‌های فرهنگی و گروه‌های جهادی کرد. همچنین مقرر شد که پس از تأیید کمیسیون مربوطه، مراتب به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسد.

وی افزود: با گذشت بیش از سه سال از تصویب این مصوبه و حدود ۱۰ ماه از ابلاغ دستورالعمل اجرایی مربوطه، بهره‌برداران واجد شرایط که املاک شهرداری تهران را در اختیار دارند، همچنان با عدم تعیین تکلیف مواجه هستند.

به گفته شمس احسان این موضوع علاوه بر ایجاد مشکلات مالی و عملیاتی، باعث ایجاد نگرانی و سردرگمی در میان این بهره‌برداران شده است. 

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به نظر می‌رسد، عدم تشکیل کمیسیون ماده ۹ مصوبه و عدم ارسال اطلاعات املاک مشمول بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به شورای اسلامی شهر تهران، از عوامل اصلی این تأخیرها و مشکلات است.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع و تأثیرات منفی آن بر عملکرد و مأموریت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر ، تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد که معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در انجام وظایف محوله قصور داشته است.این معاونت مسئولیت مستقیم در نظارت بر اجرای مصوبات و هماهنگی‌های لازم با بخش‌های دیگر شهرداری دارد و عدم پیگیری به‌موقع و جدی در این زمینه، موجب بلاتکلیفی بهره‌برداران و تأخیر در تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی شهر شده است.

شمس احسان تاکید کرد: ضروری است شهردار تهران ضمن بررسی و رفع این نواقص، اقداماتی فوری برای اجرای کامل مصوبات و رفع مشکلات موجود انجام داده و گزارشی جامع از این اقدامات به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته