دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1403 - 09:18
در گفتگو با وزیر خارجه بلژیک؛

باقری: ایران در اقدامی قاطع تجاوزگری رژیم اسرائیل را هزینه‌مند خواهد کرد

باقری: ایران در اقدامی قاطع تجاوزگری رژیم اسرائیل را هزینه‌مند خواهد کرد
سرپرست وزارت خارجه کشورمان در گفتگو با وزیر خارجه بلژیک گفت: ایران در راستای دفاع از امنیت ملی، تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی خود، بر اساس حقوق بین‌الملل  و رویه‌های بین‌المللی و نیز منشور ملل متحد، در اقدامی مشروع و قاطع، تجاوزگری‌های رژیم اسرائیل متجاوز را هزینه‌مند خواهد کرد.
کد خبر : 926935

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با خانم «حاجا لحبیب» وزیر امور خارجه  بلژیک درخصوص اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و  حمله به مدرسه التابعین در غزه گفت‌وگو کرد.

باقری ضمن اشاره به بیش از ۱۰ ماه جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیوینستی در غزه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک مدرسه در غزه و شهادت افراد بی‌گناهی که در حال عبادت در این مکان بودند، حمله به منطقه مسکونی بیروت و اخیرا ترور ناجوانمرادانه شهید «اسماعیل هنیه» در تهران، ثبات و امنیت منطقه غرب آسیا را نقض کرده است.

باقری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از امنیت ملی، تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی خود  بر اساس حقوق بین‌الملل  و رویه‌های بین‌المللی و نیز منشور ملل متحد، در اقدامی مشروع و قاطع، تجاوزگری‌های رژیم اسرائیل متجاوز را هزینه‌مند خواهد کرد.

حاجا لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک نیز ضمن خطرناک ارزیابی کردن تحولات در منطقه خاورمیانه اظهار داشت: بلژیک از وخامت اوضاع در خاورمیانه نگران است، چراکه عدم کنترل شرایط منطقه غرب آسیا را به یک جنگ تمام عیار می‌کشاند.
 
وزیر امور خارجه بلژیک با حمایت از حق ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و محکوم کردن شهرک‌سازی‌های صهیونیستی تصریح کرد: بلژیک از حقوق آوارگان فلسطینی حمایت می‌کند و همزمان  درصدد اعمال تحریم علیه شهرک نشینان صهیونیست افراطی است.
 
لحبیب با بیان ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، تأکید کرد که باتوجه به وخامت شرایط در منطقه، همه طرف‌ها باید حداکثر خویشتنداری کنند و در این راستا تداوم رایزنی‌ها بین ایران و بلژیک مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته