دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رحمتی: ریسک بزرگی کردم سرمربی هوادار شدم/ عده‌ای در نساجی به تیم خیانت می کنند+فیلم

کد خبر : 926880
20 مرداد 1403 - 17:29
سرمربی تیم هوادار گفت: وقتی شرایط برگزاری بازی‌ها نیست چه اصراری به شروع لیگ است؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مهدی رحمتی در حاشیه تمرین تیم هوادار اظهار کرد: تشکر می‌کنم که در کنار مظلوم‌ترین تیم لیگ برتر ایران حضور پیدا کرده و از ما حمایت کردید. در ابتدای صحبتم می‌خواهم از آقایان میری و رحیمی و کل مجموعه تشکر کنم به خاطر اعتمادی که به من اعتماد کردند و مسئولیت تیم را به من دادند و امیدوارم بتوانم چیزی که مدنظر این عزیزان هست، برآورده کنم.

سرمربی تیم هوادار ادامه داد: راجع به تیم هوادار باید گفت کم و بیش از هم شناخت داریم. من از سال اولی که فوتبالم را شروع کردم همیشه سختی‌ها و دشواری‌های زیادی روبه‌روی من بوده، چه در تیم ملی و چه در استقلال و برای من این مسئله شیرین بوده است. شاید خیلی‌ها بگویید سال اولی که من در پدیده کار کردم بعد از آقای گل‌محمدی بود که مسئولیت هدایت آن تیم را قبول کرده بودم؛ خیلی‌ها فکر می‌کردند تیم به دسته پایین‌تر می‌افتد، به لحاظ مالی و مالکیتی مشکلاتی را داشت. خیلی‌ها تجسم سقوط ما را داشتند ولی خدا را شکر که با لطف بازیکنان و همکارانم توانستیم تیم را در رتبه آبرومند نهم جدول تحویل بدهیم. سابقه من در آلومینیوم و نساجی هم مشخص است. امسال تیم ما به لحاظ شرایطی که دارد فکر می‌کنم بودجه کادر فنی و بازیکنان ۵۰ میلیارد تومان است که اصلاً قابل مقایسه با سایر تیم‌های لیگ نیست و کاملاً شرایط متفاوتی را داریم.

وی افزود: تمام تیم‌هایی که در لیگ برتر هستند همه از یک حمایت استانی بهره‌مند هستند، ولی تیم هوادار اصلاً چنین حمایتی را پشت خود ندارد. تیم‌های دیگر را می‌بینید که وقتی به مشکل می‌خورند، استاندار، شهردار و نماینده مجلس می‌آیند و از آن تیم حمایت می‌کنند تا تیم به شرایط آرمانی قرار بگیرد، ولی از ما چنین حمایتی نمی‌شود، نمی‌دانیم در چه استادیومی بازی خواهیم کرد، کجا قرار است میزبان باشیم، شرایط‌مان مشخص نیست. علی‌ایحال با همه این مشکلات و نکاتی که گفتم سعی کردیم ترکیبی از بازیکنان جوان، باسابقه و کسانی که با من کار کردند می‌خواهیم تیمی یکدل و جسور داشته باشیم. خودم این چالش را دوست دارم و همچنین در تیم این حالت وجود دارد تا در این شرایط خود را محک بزنیم. در حال حاضر با این تیم حال‌مان خوب است و امیدواریم شرایطی را رقم بزنیم که باب میل خودمان باشد.

رحمتی درباره اینکه با قبول سرمربیگری هوادار ریسک بزرگی کرده، گفت: صد درصد ریسک بزرگی کردم، ولی چالش‌های سخت‌تر و سنگین‌تر از این هم داشتم، به ویژه در سال اول مربیگری‌ام که در پدیده کار کردم، به رتبه نهم رسیدیم و ۲۴ بازیکن ما هم به فروش رسیدند و درآمدزایی داشتند.

وی درباره اینکه نیروی بیش از حد جوان در تیم هوادار باعث آسیا و نتیجه نگرفتن می‌شود، تصریح کرد: ما دقیقاً در پست‌هایی که نیاز هست بازیکنان باتجربه خوبی جذب کردیم، بازیکنانی که سابقه کار را با من دارند. با خط فکری من این بازیکنان با ما همراه هستند و مطمئن هستیم که آنها می‌توانند به ما کمک کنند.

سرمربی تیم هوادار درباره رقم بالای جذب بازیکنان و بودجه هواداران که کفاف جذب این بازیکنان را نمی‌هد، تأکید کرد: کفاف یک بازیکن که هیچ، قیمت یک بازیکن را گرفتیم که متوجه شدیم رقمی بین ۱۵ تا ۱۷ میلیارد به او پیشنهاد داده‌اند. این رقم قرارداد هفت تا هشت بازیکن ماست! به هر حال هر تیمی به اندازه پولی که در جیب دارد در بازار خرید می‌کند. نکته مهم اینکه ما با توجه به این همه مشکلات اقتصادی که در کشورمان داریم، یک نفر به نام آقای میری داریم که این جسارت را دارد در فوتبال هزینه می‌کند و باید از او تشکر کنیم. بعد از استقلال و پرسپولیس فکر می‌کنم امسال تنها سالی است که تهران یک نماینده در لیگ برتر دارد. این مجموعه می‌تواند یک امیدی برای جوانانی باشد که در فوتبال پایه تهران بازی می‌کنند تا خودشان را به فوتبال ایران نشان دهند. همه تیم‌ها حتی تیم‌های خصوصی از آنها حمایت می‌شوند. تنها تیمی که از آن حمایتی نمی‌شود هوادار است.   ما امیدواریم که در ادامه راه مسئولان تهران با وجود اینکه خصوصی هستیم، باید از ما هم حمایت کنند.

وی درباره اینکه چه وعده‌ای به مدیران داده و چه رتبه‌ای را برای هوادار پیش‌بینی می‌کند، عنوان کرد: در صحبت‌هایی که داشتیم، در وهله اول سازندگی بوده و اینکه بتوانیم بازیکنان جوان را به فوتبال معرفی کنیم. ما همین امسال عباسی را به تیم فولاد دادیم و مبلغی را دریافت کردیم. بازیکن‌سازی هدف‌مان است و اولویت ما اینکه بتوانیم یک تیم خوب و باشخصیت در خور خودمان و شأن‌مان داشته باشیم و بتوانیم تیم را با ثبات در لیگ برتر حفظ کنیم.

رحمتی در خصوص اینکه از زمین ورزشگاه شهدای شهر قدس محل برگزاری بازی‌های هوادار دیدن کرده، اظهار کرد: شرایط فوتبال ما را بهتر از هر کسی می‌دانید. هنوزم که هنوزه هیچ چیزی معلوم نیست! یک نامه زدند که ما به شهر قدس برویم، پرسپولیس به اراک برود و استقلال آن سر ایران! من نمی‌دانم چه اصراری است؛ اگر شرایط مناسب نیست چرا لیگ را شروع می‌کنیم. آن از اتفاقی که برای تیم سپاهان اصفهان با آن شرایط زمین افتاد.  

وی افزود: ما هم سالیان سال فوتبال بازی کردیم و این بازی باعث سرافکندگی ما بود. به خاطر اینکه یک عرصه بین‌المللی بود و شما امکانات تیم‌های آسیایی را علی‌الخصوص حوزه خلیج فارس را می‌بینید. نمی‌دانم چه اصراری به این مسئله است. حداقل اگر قرار است با این جدیت لیگ را شروع کنیم باید کمی زودتر به فکر می‌افتادیم. این مسئله همچنین کار سختی نبود.  مشکلی نداریم که بازی‌ها جمعه شروع شود ولی شرایط و مکان بازی‌ها برای ما خیلی مهم است.  

سرمربی تیم هوادار در واکنش به شایعه واگذاری تیمش گفت: من این موضوع را نشنیدم. در فوتبال ما چیزی که بیداد می‌کند نقل قول و شایعات است؛ و همه اینها هم باعث می‌شود رقم‌های نجومی برای بازیکنان و جابه‌جایی باتفاق بیفتد. من چنین چیزی نشنیدم و فکر می‌کنم چنین کاری درست نیست.

وی درباره اینکه دیده شده سرمربیان بعد از چند هفته برکنار می‌شوند و به نظرش حمایت از و ادامه خواهد دشت، تصریح کرد: استارت این کار را زدیم. بعد از ۲۱ سال فوتبال بازی کردن و پنجمین تجربه سرمربیگری همه این اتفاقات را تجربه کردم. یک موقع هم هفته سوم، سه برد آوردیم، ولی مدیریت دوست دارد با یک سرمربی دیگری کار را پیش ببرد. اینها قابل پیش‌بینی نیست، ولی ما صحبت‌های خوبی با هم داشتیم. من و مدیریت باشگاه اهداف‌مان یکی است و مطمئناً در کنار هم به سرانجام خوبی می‌رسیم.

رحمتی درباره اهداف نقل و انتقالاتی تیمش و اینکه بازیکن خارجی جذب می‌شود، همچنین مهدی گودرزی در تیم می‌ماند، یادآور شد: بازیکن خارجی اصلاً جذب نمی‌کنیم، چون هدف‌مان پرورش بازیکنان جوان ایرانی است. گودرزی هم در حال حاضر با ما تمرین می‌کند و ما روی او برنامه‌ریزی کردیم. تا جایی که بتوانیم سعی می‌کنیم در خدمت او باشیم. ان‌شاءالله در پنجره نقل و انتقالاتی دیگر با توجه به شرایط باشگاه به او کمک می‌کنیم تا انتخاب درستی داشته باشد و پیشرفت کند.

وی در خصوص اینکه بازیکنان زیر ۲۱ و ۲۳ سال زیادی جذب تیمش شده‌اند، عنوان کرد: در تیم‌های اینچنینی دو راهکار دارید؛ یا اینکه بازیکنانی که کنار ماندند را استفاده کنید که شاید یک تعداد مسن و یک تعداد انگیزه کافی ندارند یا بازی به هر جهت می‌خواهند یک سال دیگر بازی کنند یا اینکه بازیکن جوان بیاورید. شما همیشه می‌توانید به قدرت بدنی بازیکن جوان و قدرت دوندگی و جسارتش اتکا کنید. من در گذشته نشان دادم، پارسال نزدیک به ۱۲ بازیکن از تیم پایه به بزرگسالان نساجی آوردم که در این تیم باقی مانده‌اند. شرایط به گونه‌ای رقم خورد که داشتیم خوب جلو می‌رفتیم، ولی شروع لیگ و لیگ قهرمانان به تیم ما فشار آورد و نتایجی که گرفتیم باعث شد شرایط سخت شود.

سرمربی تیم هوادار خاطرنشان کرد: دوست ندارم بیشتر از این در مورد نساجی صحبت کنم و دوست دارم در رسانه ملی درباره این مسائل صحبت کنم. یک تعدادی افراد آنجا بودند که مطمئن باشید چه در این فوتبال باشم یا نباشم به زودی در مورد آنها در رسانه ملی حرف می‌زنم و این افراد را به مردم خوب قائمشهر معرفی می‌کنم و می‌گویم که چه خیانت‌هایی به این تیم می‌کنند، چه اتفاقاتی را رقم می‌زنند. ترجیح می‌دهم آنجا در این مورد صحبت کنم. خیلی بیشتر از چیزی که فکر کنید تأثیر داشتند. دوست دارم با بازیکنان جوان کار کنم و اجازه بدهید بعداً درباره‌اش صحبت می‌کنیم. الان تمام تمرکزم روی تیم هوادار است و دوست دارم با تمام انرژی در این تیم کار کنم و اتفاقی که دوست داریم را رقم بزنیم.  

ارسال نظر
هلدینگ شایسته