دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1395 - 14:26

رئیس جامعه المصطفی(ص): توجه به مسائل فرهنگی، گره‌گشای بسیاری از مشکلات است

رئیس جامعه المصطفی العالمیه(ص)، توجه به مسائل فرهنگی مددجویان را از مهمترین رویکردهای کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: به مسائل فرهنگی مددجویان بیشتر توجه شود.
کد خبر : 92684

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام علیرضا اعرافی در دیدار مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در جامعه المصطفی‌(ص)، با تقدیر از خدمات این نهاد انقلابی در سطح استان در خدمت رسانی به نیازمندان، اظهار کرد: کمک به بندگان خدا از بهترین کارهاست که مورد عنایت حضرت حق تعالی قرار دارد.


وی فرهنگ‌سازی نسبت به نوع دوستی و ترحم درست در جامعه را امری مهم عنوان کرد و گفت: فرهنگ تعاون، نوع‌دوستی و حس معنویت باید بیشتر مورد اهتمام جوامع انسانی قرار گیرد.


رئیس جامعة المصطفی با بیان این که نهادهای خیریه‌ای می‌توانند با فعال نمودن بخش‌های فرهنگی گام‌های موثرتری در حل معضلات اجتماعی بردارند، افزود: این امر در بسیاری از موارد برطرف‌کننده معضلات اجتماعی در گام‌های نخستین شکل‌گیری است.


امام جمعه قم یادآور شد: مدارس آموزش و پرورش باید به گونه‌ای اداره شوند، که مشکلات اجتماعی کودکان در همان فضای مدرسه حل شود؛ تلنگرزدن به نهادها از لحاظ فرهنگ‌سازی وظیفه‌ای است که از نهادهای انقلابی انتظار می‌رود.


اعرافی توجه به مسائل فرهنگی مددجویان را از مهمترین رویکردهای کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: بخشی از معضلات در درون خانواده به سوء تدبیر در منزل برمی‌گردد و بسیاری از افراد از ظرفیت‌پذیری فرهنگی تدبیر زندگی و اداره خانه برخوردار هستند که باید برنامه‌های هدفمندی برای ایشان ترسیم شود.


وی به نقاط ضعف و قوت موسسات خیریه‌ای اشاره کرد و با بیان این‌که «متأسفانه مؤسسات ورزیده، کارآزموده و تخصصی کم داریم»، اظهار کرد: موسسات خیریه باید به صورت هوشمند و تخصصی در فضاهای ترسیمی فعالیت کنند.


این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: باید شبکه‌ای از مؤسسات مردمی درون‌زا، تخصصی، آموزش دیده و کارورزیده و مخلص ترسیم و فعال‌سازی شود.


وی آموزش‌های قبل از ازدواج و برگزاری دوره‌های مشاوره‌ای را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: علی رغم ایرادات فراوان در نظام مشاوره‌ای، این مهم در بحث‌های خانوادگی پیشگیری کننده بسیاری از معضلات اجتماعی است؛ خشکاندن روح تک دیگری و ذی حق دانستن به هر مبلغ فعالیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


امام جمعه قم با اشاره به این که دانش فنی و توانمندی‌های نرم افزاری بشر دوستانه را می‌توان به کشورهای جهان انتقال داد، اظهار کرد: باید در عرصه توان‌افزایی طلاب و آشنایی ایشان با مهارت‌های خیریه‌ای کارهای هدفمندی صورت گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دیدار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته