دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دادستان تهران؛

کاهش ۱۸ درصدی سرقت در تهران بزرگ را شاهد هستیم

کاهش ۱۸ درصدی سرقت در تهران بزرگ را شاهد هستیم
دادستان تهران گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته آمار وقوع سرقت در تهران ۱۸ درصد کاهش داشته که در این رابطه از زحمات همه عزیزانی که در این زمینه موثر واقع شده اند، خصوصا پرسنل زحمتکش انتظامی و همکاران پر تلاش در دستگاه قضایی تشکر می‌کنم.
کد خبر : 926727

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی صالحی در جلسه قرارگاه پیشگیری از سرقت دادستانی تهران، گفت: حسب گزارش پلیس فاتب، در چهار ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته آمار وقوع سرقت در تهران ۱۸ درصد کاهش داشته که در این رابطه از زحمات همه عزیزانی که در این زمینه موثر واقع شده اند، خصوصا پرسنل زحمتکش انتظامی و همکاران پر تلاش خودم در دستگاه قضایی تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به کاهشی بودن آمار سرقت‌های انجام شده در حوزه خودرو، موتورسیکلت و کیف قاپی در چهار ماه نحست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، بر ضرورت برخورد قضایی مؤثر، بازدارنده و بدون اغماض با محکومان جرایم خشن و سرقت‌های مسلحانه تأکید کرد و افزود: تامین امنیت مردم یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضایی است.

دادستان تهران با اشاره به اینکه بر اساس دستورات قضایی صادره و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دادستانی تهران، اجرای طرح‌های متعددی برای کاهش جرایم سرقت در پایتخت در دستور کار پلیس اگاهی فاتب قرار گرفته است؛ اظهار کرد: در نتیجه اجرای طرح هوشمند پابند الکترونیک، طرح شناسایی و دستگیری سارقان و مالخران و همچنین ایجاد و راه اندازی گشت‌های هدفمند در سطح پلیس پیشگیری و آگاهی، بحمدلله کاهش ۱۸ درصدی جرم سرقت در سطح تهران بزرگ را شاهد هستیم.

وی ضمن اشاره به استفاده از قابلیت‌های پابند الکترونیک در کنترل مجرمان، اظهار کرد: با استفاده از قابلیت‌های این ابزار، امکان ابلاغ تذکرات پیشگیرانه به مجرمان فراهم می‌شود و کنترل و نظارت لازم نیز صورت می‌پذیرد.

دومین جلسه قرارگاه پیشگیری از سرقت دادستانی تهران با حضور دادستان تهران، معاونان ستادی وی، سرپرستان نواحی ویژه رسیدگی به سرقت و جرایم خشن و فرماندهان پلیس فاتب و پیشگیری تهران به منظور اتخاذ راهکارهای مؤثر قضایی، امنیتی و پیشگیرانه جهت کاهش هر چه بیشتر وقوع انواع سرقت، در دادستانی تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته