دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1403 - 09:18

بمباران مدرسه‌ای در مرکز غزه/ محور مقاومت محکوم کرد

بمباران مدرسه‌ای در مرکز غزه  محور مقاومت محکوم کرد
جنبش‌های محور مقاومت بمباران مدرسه «التابعین» در مرکز شهر غزه را که بامداد امروز رخ داد و به شهادت بیش ۱۰۰ فلسطینی منجر شد، گواه تلاش اسرائیل برای نسل‌کشی نوار غزه در سایه حمایت آمریکا دانستند.
کد خبر : 926695

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رژیم صهیونیستی بامداد شنبه با بمباران یک مدرسه دیگر در نوار غزه، ده‌ها آواره فلسطینی را شهید و مجروح کرد.

دفاع مدنی غزه اعلام کرد که در این جنایت جدید صهیونیست‌ها که در مدرسه «التابعین» در خیابان «النفق» واقع در محله «الدرج» در مرکز شهر غزه روی داد، بیش از ۴۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

ساعاتی بعد، شبکه الجزیره هم اعلام کرد که در این جنایت بیش از ۱۰۰ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر مجروح شد.

بر اساس این گزارش، پس از بمباران این مدرسه، آتش‌سوزی شدیدی روی داد و پیکرهای بسیاری از شهدا در آتش سوخت.

جهاد اسلامی: این یک جنایت جنگی تمام‌عیار است

جنبش جهاد اسلامی جنایت هولناک امروز ارتش اشغالگر در مدرسه التابعین غزه را که در هنگام نماز صبح رخ داد، «جنایت جنگی تمام‌عیار» توصیف کرد.

در بیانیه جهاد اسلامی آمده است که «انتخاب زمان نماز صبح برای انجام این کشتار هولناک، مؤید این است که دشمن قصد داشته بیشترین تعداد ممکن را در بین غیرنظامیان اعم از کودکان و سالمندان به شهادت برساند».

این جنبش تاکید کرد که تداوم بمباران‌های مدارس و هدف‌ قرار دادن آوارگان و پناهگاه‌ها از سوی اسرائیل، گواه نسل‌کشی مردم نوار غزه به دست این رژیم است.

حماس: این تأییدی آشکار برای ادامه جنگ از طرف صهیونیست‌هاست

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به جنایت صبح امروز صهیونیست‌ها در مدرسه التابعین محله الدرج، اعلام کرد که قتل‌عام آوارگان فلسطینی در این مدرسه تأییدی آشکار از طرف صهیونیست‌ها بر ادامه جنگ و کشتار مردم غزه است.

جنبش حماس افزود که ارتش رژیم اسرائیل با بهانه‌هایی غیرنظامیان، مدارس، بیمارستان‌ها و چادرهای آوارگان را هدف قرار می‌دهد که همه آن‌ها بهانه‌های واهی و دروغ های آشکار برای توجیه جنایات این رژیم است.

انصارلله: با حمایت کامل آمریکا انجام شد

«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن در واکنش به جنایت شنیع صهیونیست‌ها اعلام کرد: قتل‌عام وحشیانه‌ای که دشمن اشغالگر علیه آوارگانی که در حال اقامه نماز صبح بودند انجام داد، با حمایت کامل آمریکا بود.

وی افزود: ما این جنایت‌های فاشیستی رژیم صهیونیستی و همچنین ادامه حمایت نامحدود آمریکا از این رژیم برای ادامه جنایات نسل‌کشی آن علیه غزه را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

محمد عبدالسلام تأکید کرد: اعراب و مسلمانان مسئولیت بزرگی در قبال غزه دارند و ننگ و آتش، دامن همه کسانی را که از این وظیفه دینی و انسانی خود سر باز می‌زنند، خواهد گرفت.

جنبش فتح: خون کودکان بی‌گناه غزه وجدان‌های جهان را فرا می‌خواند

«منذر الحایک» سخنگوی جنبش فتح در واکنش به جنایت صبح امروز شنبه صهیونیست‌ها در مدرسه «التابعین» در محله «الدرج» در مرکز نوار غزه گفت که اشغالگران جنایت بزرگ و بی رحمانه‌ای را علیه غیرنظامیان آواره در این مدرسه مرتکب شدند.

سخنگوی جنبش فتح افزود که خون کودکان بی‌گناه غزه وجدان‌های جهان را فرا می‌خواند تا برای توقف نسل کشی در غزه مداخله کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته