دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1403 - 19:29

قالیباف: اگر فعالیتی انجام دادیم که اعتبار و اختیار نیاورد، باید متوقف شود

قالیباف: اگر فعالیتی انجام دادیم که اعتبار و اختیار نیاورد، باید متوقف شود
رئیس قوه مقننه گفت: اگر فعالیتی انجام دادیم که اعتبار و اختیار نیاورد، آن فعالیت کار نیست و باید متوقف شود و در تصمیم‌های ستادی تجدیدنظر کرد.
کد خبر : 926656

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقرقالیباف جمعه (۱۹ مردادماه) در «گردهمایی سالانه طلاب عصر انقلاب» که با حضور جمع زیادی از طلاب منتخب سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: جنس مردم سالاری، از جنس شرعی و دینی است و از جنس فرهنگ و دموکراسی غربی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع مشروعیت، مقبولیت، حقانیت و مشارکت هم مهم است و اساس و پایه شرعی دارد و رهبر معظم انقلاب هم سه رکن اصلی مکتب امام راحل را عقلانیت، معنویت و عدالت می‌دانند.

وی افزود: در حوزه عقلانیت منظور رهبر معظم انقلاب، عقلانیت اسلامی است که مردم سالاری دینی و انتخابات در آن وجود دارد. در عقلانیت مدنظر مقام معظم رهبری، نظم مدنی و مشارکت‌ها دیده شده و فرصت استقلال را به کشور می‌دهد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه حکومت اسلامی با رویکرد عقلانیت اسلامی به دنبال انسجام است، یادآور شد: منتظر واقعی امام عصر(عج) کسی است که صالح و مصلح باشد و در راه اصلاح شمشیر زده و حرکت کرده و با فساد و ظلم مبارزه کند.

قالیباف با بیان اینکه عقلانیت اسلامی سبب استقلال و آزادی برای مردم کشور می‌شود، بیان کرد: عقلانیت اسلامی ما را به انجام عدالت و معنویت موظف می‌کند، البته عقلانیت، معنویت و عدالت باید به صورت متوازن انجام شود.

وی با اشاره به آسیب‌های مختلف اجتماعی در کشور گفت: دلیل آن بی عرضگی ما مدیران است که بین کار و فعالیت تفاوتی قائل نیستیم، حتی به دانشجویان خود گفتم که بین شغل و کار تفاوت است؛ چراکه شغل انجام کار نکرده و ماهی ۱۸۰ ساعت اضافه کاری است، اما ویژگی کار اعتبار و اختیار است.

قالیباف ادامه داد: اگر فعالیتی انجام دادیم که اعتبار و اختیار نیاورد، آن فعالیت کار نیست و باید متوقف شود و در تصمیم‌های ستادی تجدیدنظر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته در این راه حتما دشمن خارجی، برخی مسائل داخلی، چالش‌های بیرونی و درونی وجود دارند که باید به همه آنها توجه کرد تا دوست و دشمن خود را به درستی بشناسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته