دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1403 - 12:03
علی‌پور به آنا خبر داد؛

پایان تجهیز آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی و داروی دانشگاه آزاد ماکو

پایان تجهیز آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی و داروی دانشگاه آزاد ماکو
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو از اتمام تجهیز آزمایشگاه پیشرفته و مدرن کنترل کیفی مواد غذایی و دارویی این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 926613

صدرا علی‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از آغاز و اتمام تجهیز آزمایشگاه پیشرفته و مدرن کنترل کیفی مواد غذایی و دارویی این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: این آزمایشگاه با آخرین استاندارد‌های روز دنیا انطباق دارد و نصب تجهیزات مدرن و پیشرفته خریداری شده آغاز شده است.

وی اضافه کرد: خرید تجهیزات قطعات آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی و دارو با حمایت‌های مالی مدیرعامل، معاون فرهنگی و اجتماعی و گردشگری و مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو صورت گرفت و برخی دستگاه‌های مهم که نقش اساسی در آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذا و دارو دارند توسط سازمان منطقه آزاد ماکو در اختیار این واحد قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو با بیان اینکه آزمایشگاه پیشرفته و مدرن کنترل کیفی مواد غذایی و دارویی برای نخستین‌بار با همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد ماکو و دانشگاه آزاد اسلامی در این منطقه راه‌اندازی می‌شود، افزود: این آزمایشگاه به‌منظور تسریع در فرآیند آزمایش‌های مربوط به مواد غذایی و آرایشی، بهداشتی ترانسفری از گمرک که پیش از این در شهر‌های تهران، تبریز، ارومیه و حتی بندرعباس انجام می‌شد، راه‌اندازی می‌شود.

علی‌پور درباره نحوه قرارداد و همکاری مشترک برای آزمایشگاه غذا و دارو تبیین کرد: این قرارداد که با مشارکت ۵۱/۸ درصدی سازمان منطقه آزاد ماکو و ۴۸/۲ درصدی دانشگاه آزاد ماکو به امضای طرفین رسید در راستای شیوه‌نامه اجرایی ماده چهار تفاهم‌نامه بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و سازمان غذا و دارو منعقد شد.

وی با بیان اینکه تأسیس و بهره‌برداری مشترک از آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، مکمل‌های غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی دانشگاه آزاد ماکو در ارتقای نظام سلامت منطقه نقش بسزایی خواهد داشت، افزود: در این قرارداد ساختمان، تأسیسات و تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی عمومی متعلق به دانشگاه آزاد بوده و سازمان نیز تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی تجزیه دستگاهی شامل دستگاه کروماتوگراف مایع (HPLC)، دستگاه کروماتوگراف گازی (GC)، دستگاه جذب اتمی شعله و کوره (AAS) و دستگاه آب خالص ساز HPLC گرید را تأمین خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو متذکر شد: با تأسیس آزمایشگاه پیشرفته و مدرن کنترل کیفی مواد غذایی و دارویی مدت زمان پاسخگویی به آزمایش‌ها به شدت کاهش خواهد یافت.

علی‌پور اضافه کرد: همچنین با احداث این مجموعه علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه، برای خودمنطقه سودآور و درآمدزاست و می‌تواند به شهر‌های دیگر نیز خدمات ارائه دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته