دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1403 - 17:12
مدیرعامل استقلال خوزستان: اگر از رانت و لابی استفاده کردم من را از برج میلاد دار بزنید

سرمربی استقلال خوزستان: فکر می‌کنید هرکسی به من چیزی بگوید می‌گویم چشم؟+ فیلم

سرمربی استقلال خوزستان:  فکر می‌کنید هرکسی به من چیزی بگوید می‌گویم چشم؟+ فیلم
امروز مراسم رونمایی از سرمربی جدید استقلال خوزستان در هتل المپیک تهران برگزار شد.
کد خبر : 926554

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا،مراسم رونمایی و امضای قرارداد بوژوویچ سرمربی جدید استقلال خوزستان در هتل المپیک تهران برگزار شد. 

رسول رئیس‌جعفری، رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال خوزستان ابتدا عنوان کرد:   نیاز به تفکر جدید داشتیم. الان مطمئن شدیم که انتخاب درستی داشتیم. دانش انحصار پذیر نیست. با حضور بوژوویچ در استقلال خوزستان دانش جدیدی تزریق می‌شود و بقیه مربیان هم از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: بوژوویچ فقط سرمربی تیم بزرگسالان نیست و قرار است به تیم‌های پایه هم کمک کند.

رئیس جعفری در ادامه از فعالیت این باشگاه در رشته کشتی خبر داد و گفت: خوزستان یکی از قطب‌های کشتی کشور است. قرار است با همکاری فدراسیون کشتی یک کمپ مجهز راه اندازی شود تا از این زاویه هم کمکی به ورزش کشور داشته باشیم.

در ادامه کیوان بابادی مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان، گفت:  خواهشم از اصحاب رسانه این است که رسالت خود را قربانی هیچ فردی نکند.

 مدیرعامل استقلال خوزستان تصریح کرد: احساس می‌کنم کار نیمه تمامی دارم که آن را کلید زدم. به دنبال جوانسازی فوتبال خوزستان و یک پوست اندازی هستم. انتخاب بوژوویچ پس از مطالعه روی ۸ مربی با کیفیت خارجی بود و به این نتیجه رسیدیم می‌تواند خط مشی استقلال خوزستان و خط فکری که من تعریف کردم را رقم بزند.

وی در پاسخ به این سوال که سرانجام قرار است این تیم در کدام ورزشگاه میزبانی کند، گفت: : الان فوتبال ایران با معضل سخت افزاری درگیر است. باشگا‌ه‌ها به تنهایی جوابگوی این کاستی‌ها نیستند. آماده سازی ورزشگاه غدیر به دو بخش تقسیم شد. بخشی بر عهده باشگاه است. چمن این ورزشگاه با کاری که انجام شد یکی از بهترین چمن‌های فوتبال خواهد بود. فاز دوم امروز آغاز شد. پروژوکتورها، نور بیرون، گیت‌ها و... از استاندار، فرمانداری، شهرداری و مدیرکل اداره ورزش جوانان پای کار هستند. از هوشنگ نصیرزاده که یک مدیر بومی است تشکر می‌کنم. فکر می‌کنم تا بازی سوم در ورزشگاه شهدای فولاد بازی کنیم. ورزشگاه غدیر ان‌شاالله اواخر شهریور خیلی سرپا به چرخه مسابقات بر می‌گردد.

بابادی درمورد تقسیم بندی بومی و غیربومی در فوتبال خوزستان، گفت: من بچه شهری هستم که معروف به شهر اولین‌هاست ولی امروز آخرین هستیم. امروز فقر و بیکاری در مسجدسلیمان موج می‌زند. اینکه امروز ادعا کنیم مهد فوتبالیم ولی در تیم ملی بازیکن نداریم یعنی یک جای کار می‌لنگد. صحبتم با مدیران اقتصادی مملکت است. وقتی فوتبال می‌تواند باعث واردات و صادرات شود قطعا باید نگاه اقتصادی عوض شود. زمانی مدیر موفقی هستم که پای احساسات بازیکن جوان بسوزم نه پای توقعات بازیکن از رده خارجو بازیکنی که فرسوده شده است.

مدیرعامل استقلال خوزستان تصریح کرد: آیا کسی پرسیده که حسین محمدی ۱۷ ساله از کجا آمده؟ اندیمشک جزو خوزستان نیست؟ بازیکنان خوزستانی زیادی داریم. وقتی به شهدای استان اصفهان یا آذربایجان نگاه می‌کنم آیا می‌توانم در‌های خوزستان را به روی جوان اصفهانی یا آذربایجانی ببندم؟ از رانت و لابی بیزارم. اگر چنین اتفاقی افتاد من را از برج میلاد دار بزنید! به کادر فنی تاکید کردم سهمیه زیر ۲۳ سال سهم خوززستان است. آیا قبول دارید فوتبال ایران پیر و فرتوت شده است؟ سهمیه زیر ۲۳ سال باید از ۷ به ۱۴ نفر تغییرکند. اگر آرغند را نمی دیدم او باید در اسنپ کار می‌کرد یا دستفروشی می‌کرد؟ چرا کسی اینها را نمی‌بیند؟ چرا از نبودن زمین تمرین یا توسعه فوتبال استان خوزستان انتقاد نمی‌کنید؟


مدیرعامل استقلال خوزستان ادامه داد: شاید یکی از نقاط ضعف من صداقتم باشد. به جز خدا از کسی ابایی ندارم. اگر به بازیکنی فرصت دادم تست بدهد دلیل بر این نبوده که حتما جذب می‌شود. احمد جنادره تنها بازیکنی بود که بدون هماهنگی با سرمربی آمد و من در این مورد فریب خوردم. مدیر برنامه‌اش گفت زیر ۲۳ سال است. وقتی آمد دیدیم ۲۳ سال است ولی دلم نیامد او را برگردانم. به خاطر یک بازیکن نباید انقدر به من حمله کنند. من را نقد کنید. جبهه من با مدیریت قبلی مشخص است. آسیبی که وارد شد به خاطر ضعف مدیریت قبلی بود. من از پورموسوی تشکر می‌کنم که تیم را در لیگ برتر حفظ کرد.

بابادی تصریح کرد: اگر روزی در یک رده، یک نفر در ایران یک بازیکن منتسب به من پیدا کرد، من را اعدام کنید. هیچکس از مجموعه ما نمی‌پذیرد که به مربی، بازیکن تحمیل کنیم یا از یک ایجنت ۱۰ بازیکن بگیریم. عده‌ای فکر می‌کنند می‌توانند به من بازیکن تحمیل کنند، اما اگر لازم باشد به مردم به صورت شفاف می‌گویم.

بابادی  درمورد جذب سید محمد حسینی که به خاطر مصدومیت‌های زیاد فصل قبل فرصت زیادی برای بازی پیدا نکرد، گفت: مصدومیت دلیل محرومیت از فوتبال نیست. باید حالِ بازیکن را ببینیم. آیا کیفیت حال او مهم است یا خیر؟ بازیکن با کیفیتی است و اولین قرارداد حرفه‌ای او را نیز من امضا کردم. بازیکنی با رانت اینجا نمی‌آید. من هم سال ۱۴۰۰ کرونا گرفتم و الان خوبم! او یکی از بازیکنان با کیفیت فوتبال ما است و می‌تواند درب تیم ملی را به روی خودش باز کند.


به گزارش آنا، میودراگ بوژوویچ در نشست خبری امروز اظهار کرد: از هیئت  مدیره باشگاه و شرکت، تشکر کنم. امیدوارم با همکاری همه بتوانیم جواب این اعتماد را بدهیم. دوست دارم یک همکاری خوب و متقابل هم با رسانه‌ها داشته باشم.

سرمربی استقلال خوزستان درمورد وضعیت امکانات این باشگاه، گفت: جا دارد از کادرفنی قبلی که تیم را در لیگ برتر نگه داشتند تشکر کنم. هنوز به اهواز نرفته‌ام ولی با توجه به صحبت‌هایی که شده با شرایط آشنایی داریم. می‌دانم مدیرعامل به دنبال موفقیت است و این یک محرک برای من بود که این شغل را بپذیریم. تا جایی که به من اطلاع دادند در خوزستان مردم فوتبال را خیلی دوست دارند. این خودش یک دلیل خاص است که در جهت مثبت گام برداریم. من و بابادی جاه طلبی داریم که این مهمترین ابزار است.

وی درخصوص روند نقل و انتقالاتی تیم و همچنین کوین بولی که به خیبر رفت، عنوان کرد: هربازیکنی آزاد است تا زمانی که امضای نهایی را بزند. ما ۲۰ روز پیش براساس اعتماد متقابل آمدیم و امروز امضا کردیم. می‌توانستیم به جای دیگری برویم ولی وقتی قول می‌دهیم باید به حرف خودمان احترام بگذاریم. برای جذب بازیکنان جدید کمی معطل ویزا شدیم. با توجه به خرید‌هایی که داشتیم فکر نمی‌کنم لیست بیشتر از یکی دو جا داشته باشد.


بوژوویچ در مورد اینکه آیا جذب بازیکنان صددرصد با نظر خودش بوده، گفت: یک مربی باید جوابگوی نتایح باشد هرچند مشکلاتی داریم. با هماهنگی من و مشورت از همکارانی که در ایران کار کرده‌اند، این بازیکنان جذب شدند.

وی درخصوص اینکه فصل پیش در باکو با حجت حق وردی کار کرده و الان چقدر از بازیکنان ایرانی و لیگ برتر شناخت دارد و در ۲۰ روز آینده هم باید با استقلال تهران روبرو شود، گفت: باعث افتخار من بود که با حجت کار کردم. بازیکن شایسته‌ای بود. زمانیکه در روسیه بودم با آزمون و بازی او آشنا شدم. محمدی هم در گروژنی بازی می‌کرد. این ۳ بازیکن کیفیت فنی خوبی داشتند. ما باید آمادگی خودمان را اعلام کنیم هرچند هنوز کامل نشدیم.

بوژوویچ ادامه داد: می‌توانیم از تجارب افرادی که فوتبال ایران را خیلی خوب می‌شناسند استفاده کنیم. از مربیانی هستم که زیاد تحت تاثیر اسم تیمی قرار نمی‌گیرم. هر تیمی می‌خواهد کاری را انجام بدهد باید به خودش تکیه کند. ما باید خودمان را آماده کنیم.

وی در مورد اینکه به چه دلیل برخی بازیکنان بومی استقلال خوزستان خط خوردند، عنوان کرد: زمانیکه به اردوی تیم در شهرکرد اصافه شدم، اصلا شناسنامه بازیکنان را نگاه نکردم!

سرمربی استقلال خوزستان درمورد اینکه گفته می‌شود برخی بازیکنان به او تحمیل شده، گفت: همیشه یک سری توهمات در گرفتن با نگرفتن بازیکن وجود دارد. فکر می‌کنید هرکسی به من چیزی بگوید می‌گویم چشم؟ اگر اینطور باشد اصلا همکاری مطلوبی نخواهد بود و صحیح نیست. طبیعی است بازیکنانی که با چشم خودم دیدم و درموردشان اطلاعات گرفتم را جذب می‌کنم. نباید انتظار داشته باشید که فوتبال ایران را مثل انگشت کوچکم ببینم. از طریق مشورت با همکارانم و بازیکنان سابق و همچنین نگاه کردن، بازیکن گرفتم. نمی‌توانم فوتبال ایران را در ۲ هفته محک بزنم. بازیکنانی که گفتیم بروند با نظر خودم بود. کسی هم در این مورد به من نظری نداد. درمورد آمدن یا رفتن بازیکنان، خیالتان راحت که با نظر من است.

وی افزود: نحوه سوال کردن شما طوریست که استقلال کاری من را زیر سوال می‌برد. آیا جنادری بازیکن ملی یا استقلال و خوزستان بوده؟ استقلال ملاثانی؟ اینطور که شما جبهه گرفتید فکر کردم یک بازیکن ملی بوده! این تصمیم را من گرفتم. آیا از بازیکنان دیگر بهتر است؟ کجا باید از او استفاده می‌کردم وقتی پست او هم پر است؟!

بوژوویچ در مورد پیروزی مقابل ملوان، گفت: از نظر فنی علیرغم برد، از کیفیت راضی نبودم. نتیجه خوبی گرفتیم و شانس‌هایی هم به دست آوردیم. از لحاظ فیزیکی به مرز آمادگی نرسیده‌ایم. اعضای تیم کلا ۱۰ روز است دور هم جمع شده‌اند. این نتیجه نباید باعث سرخوشی شود.

وی افزود: یقینا نوسان داریم تا به ثبات برسیم ولی خوشحالم بازیکنانی داریم که با جدیت کار می‌کنند و دیسیپلین خاصی برتمرینات حاکم است. آنچه برایم مهم است نوع حضور و کارکردن بازیکنان است. باور کنید روی یک تیم جدید کار می‌کنیم. روی نتایج خوب هدفگذاری می‌کنیم ولی نتایج خوب یکشبه به دست نمی‌آیند. از هواداران خواهش می‌کنم صبور باشند. رسانه‌ها هم کمک کنند و دید مثبت داشته باشند.

بوژوویچ درمورد اینکه با کدم یک از بازیکنان بزرگ فوتبال یوگوسلاوی در گذشته ارتباط دارد، گفت: با میاتوویچ همبازی بودم البته زمانیکه بازی می‌کرد من روی نیمکت بودم. الان با هم در ارتباط هستیم.

سرمربی مونته نگرویی استقلال خوزستان در مورد یادگیری زبان فارسی و اینکه تا به حال کدام کلمات را یادگرفته،گفت: یواش یواش، بریم بریم، بارک‌الله! دوست دارم کلمات بیشتری یاد بگیرم ولی بستگی دارد که هیئت مدیره چقدر به من فرصت کار بدهد!

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته